Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk werk. Ik werk als illustrator / concept artist. Tools of the trade zijn onder andere Photoshop, Blender, 3DCoat, Gaea. Daarnaast is het Casual gamen ( ultra high settings als het kan ) Denk aan Assasins' Creed, Battlefield V + toekomstige titels. Ik ben benieuwd wat jullie advies is betreft het maken van een volledige nieuwe build, óf het aanvullen / upgraden van mijn huidige setup.
Ik heb wat rondgekeken op het forum naar soortgelijke builds / topics maar ben nog niet overtuigd wat de betere beslissing is, en wat er uberhaupt mogelijk is met het huidige systeem. Zie hieronder de huidige setup
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 ( zonder GPU )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb inmiddels een nieuwe GPU en voeding gekocht ( de GPU zit inmiddels in het huidige systeem en heeft de GTX 1070 vervangen )
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mogelijk een nieuwe CPU, Moederbord, nieuw / extra geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open, maar ik begrijp dat Ryzen de ideale CPU voor o.a Blender heeft
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB, gericht op werken en vlotte multi tasking / rendering in 3D programma's. Stillere kast is beter, als het kan.
Ga je overklokken?
Ik heb hier 0 verstand van. Het lijkt me fijn om te optie te behouden
Wat verwacht je van ons?
k wil vooral weten of het zin heeft om de I7-6700 in mijn huidige setup te upgraden, en of ik een nieuwe CPU zo in het huidige moederbord kan prikken. Ik ben benieuwd hoeveel meer prestatie ik kan krijgen met een nieuwe setup. Zoals ik eerder zei, Ik heb meerdere topics doorgekeken met soortgelijke wensen en gebruik richtingen om wat inzicht te krijgen. Hieronder een lijstje wat ik heb samengesteld puur door andere lijsten te bekijken. Ik heb weinig tot geen verstand van componenten of het bouwen van een systeem, en mijn kennis hier van is klein.
Hartelijk dank!
Voornamelijk werk. Ik werk als illustrator / concept artist. Tools of the trade zijn onder andere Photoshop, Blender, 3DCoat, Gaea. Daarnaast is het Casual gamen ( ultra high settings als het kan ) Denk aan Assasins' Creed, Battlefield V + toekomstige titels. Ik ben benieuwd wat jullie advies is betreft het maken van een volledige nieuwe build, óf het aanvullen / upgraden van mijn huidige setup.
Ik heb wat rondgekeken op het forum naar soortgelijke builds / topics maar ben nog niet overtuigd wat de betere beslissing is, en wat er uberhaupt mogelijk is met het huidige systeem. Zie hieronder de huidige setup
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-6700K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus H110M-K | € 77,48 | € 77,48 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC PRO 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 7200rpm) (20 Pak), 1TB | € 811,49 | € 811,49 |
1 | Behuizingen | Sharkoon VG5-W Rood | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 103 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS4G4D240FSA | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair VS650 (80Plus) | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial BX200 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 888,97 |
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 ( zonder GPU )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb inmiddels een nieuwe GPU en voeding gekocht ( de GPU zit inmiddels in het huidige systeem en heeft de GTX 1070 vervangen )
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX3060 Ti Gaming OC PRO 8G (rev. 3.0, LHR) | € 799,- | € 799,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 91,- | € 91,- |
Totaal | € 890,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mogelijk een nieuwe CPU, Moederbord, nieuw / extra geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta overal voor open, maar ik begrijp dat Ryzen de ideale CPU voor o.a Blender heeft
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB, gericht op werken en vlotte multi tasking / rendering in 3D programma's. Stillere kast is beter, als het kan.
Ga je overklokken?
Ik heb hier 0 verstand van. Het lijkt me fijn om te optie te behouden
Wat verwacht je van ons?
k wil vooral weten of het zin heeft om de I7-6700 in mijn huidige setup te upgraden, en of ik een nieuwe CPU zo in het huidige moederbord kan prikken. Ik ben benieuwd hoeveel meer prestatie ik kan krijgen met een nieuwe setup. Zoals ik eerder zei, Ik heb meerdere topics doorgekeken met soortgelijke wensen en gebruik richtingen om wat inzicht te krijgen. Hieronder een lijstje wat ik heb samengesteld puur door andere lijsten te bekijken. Ik heb weinig tot geen verstand van componenten of het bouwen van een systeem, en mijn kennis hier van is klein.
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 407,- | € 407,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 195,05 | € 195,05 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,80 | € 74,80 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
3 | Ventilatoren | Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm | € 7,95 | € 23,85 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32 | € 159,26 | € 159,26 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 91,- | € 91,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 51,52 | € 51,52 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.177,60 |
Hartelijk dank!