mail forward komt niet allemaal aan bij outlook.com en gmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 21:29

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Niet alle mail komt aan bij het instellen van de forwarders.

Mijn MX records zijn aan de hoster gekoppeld en in Roundcube kan ik ook zien dat de mail binnen komt. Vervolgens forwarders aangemaakt van mail@domein.net --> naam@outlook.com

De mail komt binnen bij outlook.com, maar niet allemaal. Zo kreeg ik o.a. mijn resultaat van de corona sneltest niet. (zo kwam ik er achter). Er zijn meer mails die niet aangekomen zijn en ik kan niet verklaren waarom. Er is geen patroon te ontdekken in de mails die NIET doorkomen.
  • Spam filters staan helemaal uit
  • Het komt ook niet in de SPAM box
  • forwarder aangepast naar mail@domein.net --> naam@outlook.com, test@domein.net maakt dat de test@domein.net wel mail ontvangt in roundcube op de server zelf.
  • SPF, DMARC testen gedaan, geen verschil en mail sturen vanuit outlook.com gaat wel goed
  • Ook getest met forwarden naar gmail.com ook daar komen sommige mails niet binnen
Iemand nog een idee?

Koffie en meer...

Beste antwoord (via Masselink op 09-08-2021 09:53)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:00
Welkom mij Microsoft :P

Dit topic van afgelopen week zegt voldoende denk ik: Is spamfilter Microsoft te streng voor kleine mailservers?

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 08-08-2021 21:05 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:00
Welkom mij Microsoft :P

Dit topic van afgelopen week zegt voldoende denk ik: Is spamfilter Microsoft te streng voor kleine mailservers?

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 08-08-2021 21:05 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Maak nooit forwarders!
Tegenwoordig met SPF en DKIM zal de mail vaker niet dan wel aankomen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
DJMaze schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:10:
Maak nooit forwarders!
Tegenwoordig met SPF en DKIM zal de mail vaker niet dan wel aankomen.
Wat is dan de manier om naam@domein.nl elders (Outlook, Gmail) te ontvangen? Mail laten afhandelen door Outlook ipv webhost? Door Outlook laten uitlezen via pop3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Als ik geen forwarders moet gebruiken hoe kan ik het dan oplossen? Ik gebruik domein.net al 20+ jaar, die wil ik graag als primair mail houden ipv een @outlook.com. Bovendien gaat het niet alleen om mijn situatie. Die zit namelijk zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUruCwf0aynwJ7eT9d0HiyowrwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SSmJoaisWdSGVx9PbzgQLZx4.png?f=fotoalbum_large

Ik wil (blauw) naar outlook 365 family (via GoDaddy of deze truc). Mijn ouders (Geel) kan ik dan ook meenemen.

Het is echter niet mogelijk om in Outlook (bij family) extra boxen aan te maken en mail (nog steeds) te forwarden naar de family van mijn broertje. (groen). Hij heeft namelijk ook Office 365 family.

Het enige wat ik me voor kan stellen is meerder MX records om af te leveren bij verschillende servers/tenants (of zelfs outlook.com en google workspace)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Laat office365 je mail ophalen uit de mailbox van domein.net
Je kan dan alleen niet antwoorden of versturen als domein.net vanuit office365.

Lees je in in de mogelijkheden of laat het lekker apart.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Topicstarter
Ik heb een andere forwarder er tussen gezet om te kijken wat er nu niet goed is. Nu komt de mail WEL aan.

Het lijkt dus inderdaad aan de spamfilters voor kleinere mailservers te liggen zoals @HKLM_ in zijn mail aangeeft. Alhoewel het ook voor Google van toepassing is.

Voor nu kan ik verder, maar dit is dus niet houdbaar. Ik denk dat ik mijn broertje zijn eigen zaken naar moet laten regelen met zijn mail op een eigen domein.

[ Voor 5% gewijzigd door Masselink op 09-08-2021 14:53 ]

Koffie en meer...

Pagina: 1