Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfjm84
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-08-2021
Ik wil mijn Roborock S7 graag binnen Home Assistant gebruiken, dit werkte in mijn vorige installatie wel, maar nu ik ben geüpgraded naar een RPI4 (8gb) met SSD krijg ik de integratie niet werkend.

Als ik ingelogd ben en dat hij aangeeft dat de Roborock 7 is gevonden, krijg ik 1 apparaat en 1 entiteit. Alleen is deze niet beschikbaar. Opvallend is ook dat de entiteit een switch is, terwijl dit volgens mij een status moet zijn.

Wie kan mij helpen, of heeft nog ideeën hoe ik mijn Roborock beschikbaar kan krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zoals gezegd gebruik ik een RPI4 (8gb) met PoE-HAT met een Samsung SSD
Ik draai daarop: Home Assistant OS, en HA versie 2021.8.3 met HACS. middels USB een Z-wave adapter van Aeotec (Gen5). Verder is de stroomtoevoer via een Unifi US-8-60w switch waarmee hij tevens middels ethernet is aangesloten op het netwerk.
Binnen HA diverse integraties geïnstalleerd, welke allemaal prima werken.

Via het programma van Piotr heb ik de token opgehaald.
Bij installatie via de Xiaomi Miio app, moet ik tegenwoordig inloggen met Xiaomi-account met een server. Ik heb gecheckt dat de credentials kloppen en als server "de" gebruikt (in de integratie moet je een server selecteren). Je kunt ook handmatig het ip-adres en token invoeren, maar hierbij krijg ik hetzelfde probleem.

Ik krijg na het inloggen, en diverse keren opnieuw opgestart, nog steeds de melding "niet beschikbaar".

Ik heb de integratie al diverse keren verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren, maar zonder resultaat.

Ik heb de installatievideo gebruikt van: BeardedTinker YouTube: Easily retrieve Xiaomi and Roborock vacuum token & add to Home Assis...
Maar zag dat deze nog een oude versie van de Miio integratie gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pChXMpGzz4WZ923xqrQnWaS3Xsk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c0krerP3mz7LBmgntd0hkZ95.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOPKN4iaJGiYey2nHfJuq4_7VOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QPnJ11m6Iwk6nrNIxdU03sVV.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeeedycom
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06 22:05
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het heeft mij ook aardig wat tijd gekost op te lossen. In mijn geval bleek het te komen doordat HomeAssistant op een ander subnet draaide dan de Roborock. Kennelijk gaat er iets fout met de initiele handshake indien dit het geval is.