Sony KE-48A9: Ondertitels voor hardhorenden altijd aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 11:11
Dag allen,

We hebben sinds kort het vreemde probleem dat op Ned 1,2,3 en RTL4 altijd de ondertiteling voor hardhorenden aanspringt (zoals je krijgt bij teletekst 888). Ik moet dan iedere keer met de knop voor ondertiteling op de afstandsbediening de ondertiteling weer uit zetten, wat natuurlijk een oplossing is, maar het is wel knap vervelend dit iedere keer te moeten. Als je weg- en weer terugzapt naar het kanaal staat het namelijk weer gewoon aan. We kijken TV via Ziggo en hebben een CI+ module in de TV.

Heeft iemand anders dit probleem ook, en er misschien al een oplossing voor gevonden? Ik heb hetgeen wat in https://www.sony-mea.com/...support/articles/00127853 staat al geprobeerd. Dus bij de standaardinstellingen voor ondertitels bij broadcast staat deze uit. Er is ook een meer specifieke melding van deze issue op https://www.sony-mea.com/...support/articles/00141874 maar de voorgestelde oplossing stelt ook niet veel voor (namelijk, zet het gewoon iedere keer uit).

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Poffertjesporem op 08-08-2021 14:27 ]

Beste antwoord (via Poffertjesporem op 09-08-2021 20:33)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
De instellingen voor ondertiteling staan weer goed na het opnieuw instellen van de zenders, via Instellingen | TV kijken | Zenders | Zender installatie | Automatische programmering. Daar staat Ziggo ingesteld, in plaats van bij de zender installatie te kiezen voor Kabel Ziggo kies je voor Kabel Overige provider. Je moet dan nog wel even de frequentie en het netwerk-id van Ziggo invullen, zoals hier te vinden.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
De instellingen voor ondertiteling staan weer goed na het opnieuw instellen van de zenders, via Instellingen | TV kijken | Zenders | Zender installatie | Automatische programmering. Daar staat Ziggo ingesteld, in plaats van bij de zender installatie te kiezen voor Kabel Ziggo kies je voor Kabel Overige provider. Je moet dan nog wel even de frequentie en het netwerk-id van Ziggo invullen, zoals hier te vinden.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 11:11
Dat heeft gewerkt! Bedankt!
Nu ben ik wel benieuwd naar de oorzaak. Ligt dit aan een set slechte instellingen bij Ziggo, of bij de TV? Ik was even bang dat ik een avondje kanaalvolgorde mocht gaan husselen met een meer generieke kabelproviderkeuze, maar alles staat gelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Dit ligt aan de Ziggo instellingen.