Beste medetweakers,
Graag wil ik Machine Learning / Deep Learning als hobby toepassen en ben daarom van plan een krachtige PC met een goede Nvidia videokaart te bouwen. Dit is de eerste keer dat ik een PC samenstel en hoor graag jullie input wat betreft de build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Toepassen van Machine Learning / Deep Learning en verder veel programmeren. De software die ik hiervoor ga gebruiken zijn verschillende IDE's, samen met PyTorch / Cuda. Een Nvidia GPU is hierbij een vereiste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro. Bij een zeer goede upgrade kan er extra geld gespendeerd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, beeldschermen en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een Nvidia videokaart met CUDA support.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen qua grootte, geluidsniveau of energieverbruik.
Ga je overklokken?
Op dit moment zijn hier geen plannen voor.
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste keer dat ik een PC zal bouwen. Hierbij heb ik de volgende vragen:
Ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden en zal jullie input erg waarderen
Graag wil ik Machine Learning / Deep Learning als hobby toepassen en ben daarom van plan een krachtige PC met een goede Nvidia videokaart te bouwen. Dit is de eerste keer dat ik een PC samenstel en hoor graag jullie input wat betreft de build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Toepassen van Machine Learning / Deep Learning en verder veel programmeren. De software die ik hiervoor ga gebruiken zijn verschillende IDE's, samen met PyTorch / Cuda. Een Nvidia GPU is hierbij een vereiste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro. Bij een zeer goede upgrade kan er extra geld gespendeerd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, beeldschermen en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Krachtige Nvidia videokaart met minimaal 10GB videogeheugen.
- Minimaal 16GB RAM, voorkeur gaat uit naar 32GB.
- Een processor met minimaal 6 cores en een kloksnelheid van minimaal 3.5GHz.
- Een moederbord waar eventueel twee Nvidia videokaarten aan gekoppeld kunnen worden.
Een Nvidia videokaart met CUDA support.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen qua grootte, geluidsniveau of energieverbruik.
Ga je overklokken?
Op dit moment zijn hier geen plannen voor.
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste keer dat ik een PC zal bouwen. Hierbij heb ik de volgende vragen:
- Zijn alle componenten compatibel met elkaar? Ik heb uiteraard mijn research gedaan, maar het zou kunnen dat ik iets over het hoofd heb gezien.
- Passen alle componenten samen in de behuizing?
- Kunnen er ergens kosten gedrukt worden of zijn er mogelijke verbeteringen binnen het budget?
- Heb ik verder nog iets over het hoofd gezien?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 271,05 | € 271,05 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Videokaarten | Palit GeForce RTX 3060 Dual OC | € 590,25 | € 590,25 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li Odyssey X Zilver | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 84,90 | € 169,80 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte GP-P750GM | € 79,26 | € 79,26 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 113,95 | € 113,95 |
| Totaal | € 1.540,05 | |||
Ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden en zal jullie input erg waarderen