Een vriend van mij heeft zijn videokaart vervangen en ik mag zijn oude overnemen. De videokaart die ik wil overnemen is een MSI Radeon 5700XT Gaming X (in de pricewatch de link naar de kaart). Op het moment heb ik als PSU de Corsair CX450M. Deze was ruim voldoende voor mijn oude videokaart, de Nvidia 1060 GTX. De Corsair CX450M zou de juiste aansluitingen moeten hebben om de MSI Radeon 5700XT Gaming X aan te sluiten, namelijk 2x 6+2 pins.
Mijn vraag is hoofdzakelijk of ik nu een nieuwe PSU nodig heb om dit systeem goed en veilig te kunnen laten draaien of dat ik gewoon mijn PSU van 450 watt kan gebruiken met de nieuwe videokaar? Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Niets is overgeklokt. Ik heb meerdere calculators gedaan voor het verbruik van mijn PC met de nieuwe videokaart en die komen uit op een verbruik van 400 tot 450 watt. Ik weet dan alleen niet zeker of dat het verbruik is van het systeem of dat 400 tot 450 watt het wattage is het ik zou moeten hebben om het systeem goed en veilig te kunnen laten draaien.
Ik zoek een?
Mogelijk een nieuwe PSU, indien dat nodig is om mijn PC met nieuwe MSI Radeon 5700XT Gaming X op een goede manier te kunnen laten draaien.
Wat is je budget?
Rond de 75 euro, althans dat is wat ik een beetje heb gezien voor PSU's die een wattage hebben van 500-700 watt.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur hiervoor. Voor het gemak zou ik bijvoorbeeld de Corsair CX550M of de CX650M kopen als ik zou moeten upgraden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hieronder heb ik in een pricewatch overzicht opgenomen welke (relevante) onderdelen er in mijn huidige PC zitten met daarin de nieuwe videokaart. Tevens heb ik 4 fans in mijn kast zitten, maar dat zijn standaard NZXT fans.
Mijn vraag is hoofdzakelijk of ik nu een nieuwe PSU nodig heb om dit systeem goed en veilig te kunnen laten draaien of dat ik gewoon mijn PSU van 450 watt kan gebruiken met de nieuwe videokaar? Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Niets is overgeklokt. Ik heb meerdere calculators gedaan voor het verbruik van mijn PC met de nieuwe videokaart en die komen uit op een verbruik van 400 tot 450 watt. Ik weet dan alleen niet zeker of dat het verbruik is van het systeem of dat 400 tot 450 watt het wattage is het ik zou moeten hebben om het systeem goed en veilig te kunnen laten draaien.
Ik zoek een?
Mogelijk een nieuwe PSU, indien dat nodig is om mijn PC met nieuwe MSI Radeon 5700XT Gaming X op een goede manier te kunnen laten draaien.
Wat is je budget?
Rond de 75 euro, althans dat is wat ik een beetje heb gezien voor PSU's die een wattage hebben van 500-700 watt.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur hiervoor. Voor het gemak zou ik bijvoorbeeld de Corsair CX550M of de CX650M kopen als ik zou moeten upgraden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hieronder heb ik in een pricewatch overzicht opgenomen welke (relevante) onderdelen er in mijn huidige PC zitten met daarin de nieuwe videokaart. Tevens heb ik 4 fans in mijn kast zitten, maar dat zijn standaard NZXT fans.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B150 GAMING M3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Zwart | € 71,62 | € 71,62 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 60,55 | € 60,55 |
1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 120GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 132,17 |