Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
Heb al vrij lang een Ring gen 1 hangen, hangt aan een 8v trafo met daaraan weer een gong. Installatie gedaan door draadjes van bestaande deurbel los te halen en aan de ring zelf te bevestigen.

Sinds een paar maanden ineens het gedoe dat de gong op 'willekeurige' tijdstippen af gaat. Lig je lekker te slapen begint dat ding als een malle herrie te maken :p

Na wat onderzoeken gebeurt dit steeds als de Ring 'iets' doet, bv bij beweging buiten de deur. Buren komen nog weleens op late tijdstippen thuis/gaan weg, waarschijnlijk triggeren die de bewegingsmelding. (al heb ik ze softwarematig wel afgeblokt) en ook als we zelf langs de Ring lopen gaat de gong soms af.

Als tijdelijke oplossing heb ik een wifi gestuurde schakelaar voor de trafo hangen die bij zons ondergang de stroom eraf trekt, zodat we 's nachts iig niet meer gewekt worden (en mogelijk de buren ook), maar zoek het liefst een permanente oplossing zonder dit soort schakelingen.

Is de Ring (accu) gewoon op, waardoor deze iets meer stroom trekt, de trafo gewoon onvoldoende of anders?

Beste antwoord (via KeRsTmAnNeKe op 14-08-2021 18:50)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:19

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat klinkt alsof de gong iets te licht is en zich dus laat triggeren als de Ring veel stroom nodig heeft, dat gaat immers via de gong. Zou je kunnen oplossen door een weerstand over de gong te zetten. Maar aan welke waarde je zou moeten denken durf ik zo niet te zetten. Makkelijkere oplossing zou dan gewoon een andere gong zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:19

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat klinkt alsof de gong iets te licht is en zich dus laat triggeren als de Ring veel stroom nodig heeft, dat gaat immers via de gong. Zou je kunnen oplossen door een weerstand over de gong te zetten. Maar aan welke waarde je zou moeten denken durf ik zo niet te zetten. Makkelijkere oplossing zou dan gewoon een andere gong zijn.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
Gong en trafo vervangen door een gong/trafo combi die op de supported lijst van Ring staat en sindsdien (bijna een week) geen issues meer :-)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Zo heb ik ooit eens een bel gehad die reageerde op de afstandsbediening van de auto, en eerst wij maar denken dat er belletje getrokken werd. :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging