Eigen video's/films afspelen op Apple TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:49
Hoe doe jij dat?

Zelf gebruik ik VLC player. Vroeger benaderde ik dan via die app vanaf de Apple TV de harde schijf van mijn Macbook. Tegenwoordig upload ik de film naar de VLC player op de Apple TV. Dat scheelt me weer toegangsinstellingen op mijn Macbook die voor mij buiten dit geen nut voor me hebben.

Ik heb er wel eens aan gedacht om een NAS op te zetten en/of een mediaserver te draaien (zoals Plex). Ik zou bijvoorbeeld een externe schijf aan een Raspberry Pi kunnen hangen. Maar uiteindelijk niet gedaan. Ik kijk maar af en toe een film of serie die ik lokaal heb. Meestal gebruik ik bijv Netflix. Dan is het voor mij eigenlijk niet veel moeite het op mijn laptop over te zetten. Opzet en onderhoud van een mediaserver kost me dan haast meer tijd. Maar misschien dat ik het in de toekomst toch anders ga doen.
Idealiter zou ik willen dat ik een harde schijf in mijn Apple TV kan pluggen, maar om duistere redenen wil apple daar niet aan.

Maar ik ben benieuwd hoe jullie het doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:40
Je kan evt Plex op je MacBook draaien. Veel resources gebruikt het volgens mij niet. Enige wat je dan moet bijhouden is dat je de films in de juiste map doet en je MacBook moet aanblijven tijdens het kijken. Scheelt je een paar handelingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Infuse en een externe schijf op je router.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:49
Ik ben nu een plex server aan het testen op een rasberry pi. Daar hangt een externe schijf aan en heb ik als NAS ingesteld. Het doel is voornamelijk om films naar mijn Apple TV te streamen. Ik wil nog kijken of ik op de Apple TV VLC daarvoor wil gebruiken of dat ik een kijkje wil nemen naar de Plex app.
Ik zie ook users Infuse gebruiken.

Zijn er betere media server apps dan plex die ik beter kan gebruiken? Wat is het fijnste om als client app op de Apple TV te gebruiken? Ik vind het belangrijk dat ik .MKV kan draaien en ook subtitles kan toevoegen in geval die ontbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Infuse is geweldig, VLC is okee. Infuse is best aan de prijs, VLC is gratis. Beiden kunnen rechtstreeks van een NAS of wat voor fileserver dan ook lezen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)