Internet Frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clairetje
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik wil binnenkort een maand werken in Frankrijk en ik heb heel veel overleg in Teams. De geboden internetsnelheid op de locatie is 8-12Mbit/s en verzendsnelheid 0,5-1 Mbit/s.

Ik weet niet goed wat dat betekent, maar kunnen we hierop met z'n tweeën goed werken en elk 6 uur per dag (dus 12 uur per dag) digitaal overleggen?

En zo niet, is er een manier om voor een maand op een andere manier snel internet te regelen, bijvoorbeeld met een Mifi router met sim? Ik denk dan aan zoiets als: https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www en ik heb zelf een RED together abonnement van Vodafone met 100 GB. Kan dat werken (voldoende zijn) en heb ik dan een extra simkaart nodig ofzo?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Dat ligt er toch helemaal aan op welke locatie je bent als je gebruik wilt maken van een oplossing met mobiel internet? Frankrijk is groot en ik kan mij voorstellen dat niet overal even goede dekking is. Zit je in een grote stad dan zal het wel goed komen maar zit je ergens afgelegen dan is het waarschijnlijk een stuk minder.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clairetje
Dank je voor je reactie, ik vraag me af of mijn vraag in het goede topic is gezet, maar ik krijg m niet verplaatst, dus ik ben blij dat je reageert. We zitten 15 minuten vanaf Perpignan, in een dorp, Zuid oost Frankrijk. De persoon waar we het huis van huren gaf genoemde kwaliteit van de wifi daar aan (8-12Mbit/s en verzendsnelheid 0,5-1 Mbit/s via een koperen leiding). Maar we zijn dus bang dat dat misschien onvoldoende is. Vandaar de vraag naar andere mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

https://docs.microsoft.co...softteams/prepare-network

maar je gaar naar frankrijk om voornamelijk met teams te werken. waarom niet van huis uit ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

"Microsoft Teams uses about 1.2 Mbps for HD video calling (720p), 1.5 Mbps for 1080p, 500 kbps for standard quality video (360p). Group video requires about 1Mbps, HD group video uses about 2 Mbps. Audio calling and screen sharing uses up to ~130 kbps."

De uploadsnelheid is erg laag. De andere kant van de Teams sessie zal jullie dan waarschijnlik in vrij baggere kwaliteit kunnen zien. Echter, het werkt wel denk ik.

Ik weet niet hoe het daaro zit met mobiele dekking maar kan mij voorstellen dat die hoger is dan de wifi verbiding op locatie.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 14:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zolang je geen HD-kwaliteit verwacht zal het vast wel werken. Wellicht niet zo soepeltjes als hier in NL

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clairetje
Klinkt mij goed in de oren om een back-up plan te hebben (ben zo bang dat het 'te' bagger is.
Dus als de wifi voldoende is: top!
Als het niet oke is, dan heb ik nog de MIFI bij me.

Zouden jullie dat ook zo doen? Om maar zoveel mogelijk op safe te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:17
Simpel, het is niet snel genoeg. Tijdens je meeting doe je meestal ook andere dingen e.d. en is je internet al te sloom.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:02
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar een utp-kabel oid kan best wel helpen, voor een laptop dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Clairetje schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:34:
Zouden jullie dat ook zo doen? Om maar zoveel mogelijk op safe te spelen?
Je kunt als backup de Teams app ook nog gewoon op je telefoon zetten, heb je geen mifi router nodig. Misschien alleen een standaardje zodat de camera goed staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gewoon de camera uit laten zodat je alleen audio hebt, dan heb je in elk geval een goede ervaring. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat 4G in Frankrijk ook een stuk minder is dan Nederland, ook in dat gebied. Ik zou dat ook wel even checken: https://www.nperf.com/nl/....6536558941006665&zoom=10

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Hoe afhankelijk ben je van je teams verbinding? Ben je je baan kwijt als je maand niet te zien maar alleen te horen bent?
En hoe gaat dat voor je partner?
Wat ga je doen als jullie tegelijkertijd Teams nodig hebt?

Maar ik zou er eigenlijk al vanuit gaan dat het niet zonder problemen gaat, dus informeer vooral je collega's/ klanten.

Hoeveel mag de oplossing kosten? Als jullie beide werkeloos zijn als het niet werkt, dan wordt het al interessant om een Starlink/ BySky/ Tooway installatie te huren :)

(offtopic en waarschijnlijk onnodige opschepperij, (sorry) maar ik heb dinsdag Starlink in aktie gezien, het werkte binnen 10 minuten met in eerste instantie 40/4 (down/up) en een uur later 220/15)

edit/ toevoeging:
P_de_B schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:46:
Hou er wel rekening mee dat 4G in Frankrijk ook een stuk minder is dan Nederland, ook in dat gebied. Ik zou dat ook wel even checken: https://www.nperf.com/nl/....6536558941006665&zoom=10
Dit is helemaal waar, je merkt al dat 4g veel slechter wordt als je de grens over gaat naar Duitsland. Dus ik vrees dat je rekening moet houden dat je 10jaar terug de tijd in gaat. We zijn in Nederland echt extreem verwend. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Hennie-M op 08-08-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clairetje
Ik vind het echt een goed idee om mijn telefoon als back-up te hebben, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht 8)7 . dan heb je daar de wifi en op je telefoon je 4G klaar staan (ik check de dekking nog).
Slechts 20% van onze overleggen zijn zo 'belangrijk' dat ik echt een back-up wil hebben als het niet werkt.
En of we onze baan kwijt zijn weet ik niet, maar de mogelijkheid om in het buitenland te morgen werken is er wel met de afspraak dat het dan ook goed kan. Een maand zonder beeld is voor sommige overleggen dat echt not done.
Ik ga de MIFI-lijn uitzoeken en twee standaards voor onze telefoons kopen. Dank!

Dat starlink (moest het even opzoeken) ziet er top uit, maar voor zo een onwetende als ik wel erg vooruitstrevend

Dank jullie!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Clairetje schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:01:
Ik vind het echt een goed idee om mijn telefoon als back-up te hebben, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht 8)7 . dan heb je daar de wifi en op je telefoon je 4G klaar staan (ik check de dekking nog).
Slechts 20% van onze overleggen zijn zo 'belangrijk' dat ik echt een back-up wil hebben als het niet werkt.
En of we onze baan kwijt zijn weet ik niet, maar de mogelijkheid om in het buitenland te morgen werken is er wel met de afspraak dat het dan ook goed kan. Een maand zonder beeld is voor sommige overleggen dat echt not done.
Ik ga de MIFI-lijn uitzoeken en twee standaards voor onze telefoons kopen. Dank!

Dat starlink (moest het even opzoeken) ziet er top uit, maar voor zo een onwetende als ik wel erg vooruitstrevend

Dank jullie!! _/-\o_
Starlink is zo awesome, een ongetrainde kleuter kan het aanzetten. Schotel buiten neerzetten waar vrij zicht naar de lucht is, adapter aan de stroom, witte kabel tussen de router en de adapter, grijze kabel van de schotel naar de adapter, 5 minuten wachten. Klaar.

Maar als je dat nu besteld, geen idee wanneer hij binnen is. Er is een grote vraag en weinig aanbod.
Ik zag overigens wel dat er in Nederland een aantal bedrijven zijn die hun Starlink verhuren. Wellicht is er ook een bedrijf die dat in Frankrijk doet.

BySky en TooWay zijn veel gecompliceerder, je moet een behoorlijk stevig (zwaar!)statief hebben en je moet de schotel vrij precies richten op de satelliet. Niet onmogelijk maar in verhouding met Starlink is het absolute no-brainer om daar voor te kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomisma
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-08-2021
In 2019 waren er nog Free (een Franse provider) automaten waar je simkaarten uit kunt trekken zonder abonnement. Ik dacht iets van 50GB voor €10 of €20. Of deze er nu nog zijn weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://comewithus2.com/wp-content/uploads/2018/01/Frankreich_SIM_Free_Automat_breit.jpg

Deze kun je eventueel ook in een Mi-Fi router doen. :)

pricewatch: TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot met display M7350 V5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clairetje
Super dank je!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28
Ja hoor die free dingen zijn er nog altijd. Voor €30 voor 30 dagen 100 GB. De dekking 4G is best behoorlijk, zit je heel erg afgelegen dan kan het best moeilijk zijn.
Bij een free automaat, meestal in kleine boekhandels, heb je nodig een credit kaart. Het adres van de boekhandel, de eigenaar kan je wel even helpen.
Waar staan de automaten: https://www.free.fr/boutiques/

[ Voor 8% gewijzigd door sunnybird op 08-08-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:09
Hou er wel rekening mee dat het in frankrijk anders gaat dan hier. In het gebied waar wij zitten is de telefoon lijn bovengronds. Bij het minste geringste zuchtje wind of iets anders zijn er problemen. Ik kan uit ervaring zeggen dat ze dan niet meteen in de start blokken staan om het te komen repareren. Dus zelfs als de vaste verbinding voldoende blijkt te zijn zou ik zeker een plan B start klaar hebben liggen.

Bij ons is de 4G uitsluitend functioneel in 1 kamer van het huis 🤣
Maar zoals mijn moeder (72) dan altijd zegt: “we komen hier toch voor onze rust wat zeur je nou?!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clairetje
sunnybird schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:36:
Ja hoor die free dingen zijn er nog altijd. Voor €30 voor 30 dagen 100 GB. De dekking 4G is best behoorlijk, zit je heel erg afgelegen dan kan het best moeilijk zijn.
Bij een free automaat, meestal in kleine boekhandels, heb je nodig een credit kaart. Het adres van de boekhandel, de eigenaar kan je wel even helpen.
Waar staan de automaten: https://www.free.fr/boutiques/
Ik lees dit en word superblij. Begrijp ik het nou goed dat ik als Nederlander voor 20 euro een Frans abonnement kan afsluiten dat maandelijks opzegbaar is (dus voor een maand ook) voor 150 GB in Frankrijk door gewoon naar zo een automaat te gaan met mijn credit card? En dat ik die in mijn MIFI kan stoppen en voor 150 GB kan internetten? https://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html *O*
Wat mis ik nou? Dit klinkt veel te goed.
Waarom zoud iemand dan nog een Franse sim kopen zoals deze: https://www.bol.com/nl/nl...rVNBVg_0_3.6.ProductTitle

[ Voor 10% gewijzigd door Clairetje op 10-08-2021 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou Speedify op je laptop kunnen zetten, die hebben de optie om de (USB) getetherde verbinding van je telefoon en de wifi te bundelen voor snelheid en/of stabiliteit. Je zit dan wel vast aan het abonnement voor de Speedify VPN, maar ik heb daar zelf hele goede ervaringen mee gehad toen ik in een vergelijkbare situatie probeerde te werken.

Let wel dat Speedify een VPN-dienst is, als je voor je werk een VPN nodig hebt zou het dus al niet werken. Maar het is wel iets redelijk unieks dat erg handig kan zijn als je een trage 4G-verbinding en een trage wifi-verbinding hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Oon op 10-08-2021 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clairetje
Jep VPN nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28
@Clairetje €20 voor het abonnement en je moet nog €10 extra betalen voor de SIM kaart. Hoe je het per maand kunt verlengen dat weet ik niet, daarvoor is mijn frans te slecht. Maar misschien kun je mij dat vertellen. En het werkt al twee keer uitgeprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door sunnybird op 10-08-2021 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-06-2022

Hi...
Geen idee of er hier nog op gereageerd wordt maar ik ben zeer benieuwd hoe het de topichouder afgegaan is?
Ik ga deze zomer ook een weekje werken in Frankrijk...heel toevallig ook o geving Perpignan...en vroeg me af wat de beste optie is om in te bellen. Ik heb via mijn werk een laptop (waar ook een Simcard in kan) heb van en evt hotspot op mijn telefoon. Twijfel of ik dus ook een mifi moet aanschaffen als backups en of ik met een datacard enkel in mijn laptop als safe zou zitten...thanks voor het antwoord!
Pagina: 1