Welke Sony 65" LED (of toch iets anders)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:48
Ik zoek een?
65" UHD tv.

Wat is je budget?
1000-1200 euro excl ophangbeugel

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We gebruiken de TV vooral voor Netflix en Formule 1, maar ook klassieke 'lineaire' tv, Amazon Prime, Youtube en Spotify.
Er schijnt ook een beta te zijn voor android tv van een KPN app, zodat je zonder losse decoder kunt werken. Voor Tizen en LG is die er zeker. Dat lijtk me handig.

Voor audio maak ik gebruik van een aparte receiver met losse speakers, dus geluid hoeft niet mee te worden gewogen.

Onze woonkamer heeft redelijk veel invallend licht door veel ramen tegenover de muur waaraan de tv komt te hangen, dus mij lijkt dat Oled dan afvalt (ook vanwege de prijs). Een royale kijkhoek is ook fijn.

Onze huidige Samsung UE49KU6470S bevalt op zich goed, maar bij snel pannen stottert ie toch iets en de HDR spettert niet echt van het scherm.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vanwege de reclames in het menu waar ik over lees neig ik ernaar Samsung te vermijden.
Lichte voorkeur voor Andoid TV, geen behoefte aan ambilight dus kom ik dan op Sony. Dan vind ik 4 modellen die andere typenr's hebben, maar waar het verdere onderscheid me niet helemaal duidelijk is:
https://tweakers.net/pric...;1317424;1686496;1725320/

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke is de beste koop van die 4? Het verschil is me niet geheel duidelijk.
De KE-65XH9005/p is de goedkoopste, maar daarvan is paneeltype niet aangegeven?
Al deze Sony's zijn ook modellen van ruim een jaar oud en er zijn bij sommigen issues met 4k120, kan ik toch beter naar alternatieven kijken als Hisense 66U8QF (nadelen: matige kijkhoek en eigen OS?) of LG Nano?

Bonus: ophangbeugel
De TV komt aan de muur te hangen in een zitkuil, om aan de eettafel naast de kuil de tv te kunnen zien, is een beugel die het scherm naar boven kan kantelen gewenst, maar Vogel's levert die niet en de Isy die ik bij mediamarkt zag voelde nogal gammel.Heeft iemand tips voor een stevig beugel die de TV verticaal in twee richtingen kan kantelen en niet de wereld kost?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Beste antwoord (via Tacoos op 09-08-2021 14:15)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:22
Alle Sony modellen die door jouw genoemd worden hebben een VA paneel, de XG95 en XH95 komen met X-Wide-Angle en bieden een betere beeldkwaliteit vergeleken met de XH9005.

De motion handling op de U8QF is matig, waar denk je 4k120Hz voor nodig te hebben? Je hebt het nergens over een next gen console, al zou je deze wel hebben dan zijn er maar een paar spellen die dit ondersteunen en lever je sowieso in op beeldkwaliteit.

Je kan de advertentie in Tizen uitzetten, los hiervan is de Sony XH95 de beste keus met jouw budget wanneer je gevoelig bent voor motion.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:22
Alle Sony modellen die door jouw genoemd worden hebben een VA paneel, de XG95 en XH95 komen met X-Wide-Angle en bieden een betere beeldkwaliteit vergeleken met de XH9005.

De motion handling op de U8QF is matig, waar denk je 4k120Hz voor nodig te hebben? Je hebt het nergens over een next gen console, al zou je deze wel hebben dan zijn er maar een paar spellen die dit ondersteunen en lever je sowieso in op beeldkwaliteit.

Je kan de advertentie in Tizen uitzetten, los hiervan is de Sony XH95 de beste keus met jouw budget wanneer je gevoelig bent voor motion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
Freshouttheoven schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:23:

Is 4k120 alleen nuttig bij gaming op een next gen console? Op deze tv denk ik niet te gaan gamen, dus geen gemis dan👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ook nuttig voor PC-speltoepassingen. Voor de rest heb je geen 120Hz nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
Vandaag is een SONY KD-65XH9505 geleverd.
Eerste indruk: prachtig beeld!