foto's van iPhone naar iMac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel1169
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08-2021
Mijn iPhone (XS)heeft iCloud en staat verbonden met mijn iMac foto's e.d. komen goed over tot zover geen problemen.
Nu wil ik de iPhone van mijn vrouw (S6) foto's op mijn iMac zetten (een selectie dan) nu wil ik dat gewoon met een kabeltje doen maar ipv 3000 foto's laat de iMac alleen de foto's van de afgelopen paar dagen zien :( .
Wat gaat er mis software van alle apple"s zijn up to date.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 11:36
Als het om een selectie gaat kun je misschien ook AirDrop gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desley1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-05 23:27
Heb je de app 'Fotolader' ook al gebruikt? Staat standaard op de Mac en zou, zover mijn kennis reikt, alle foto's in moeten lezen van de iPhone.

Apple|Games|PSN: desjuhh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:06
Als op het toestel de iCloud foto’s is ingeschakeld met de optie optimaliseer iPhone opslag dan krijg je inderdaad geen of nauwelijks foto’s te zien als je hem via de kabel aansluit.
je kan de foto’s dan downloaden via icloud.com maar daar zot een limiet op hoeveel je er in een keer kan downloaden (100 of 1000 per keer dat weet ik zo niet)

het makkelijkste is misschien dan wel om een tweede user aan te maken op de mac en daar in te loggen met haar Apple ID en dan alle fotos te laten synchroniseren en vervolgens de foto’s te exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel1169
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08-2021
bedankt tot zover.

Ik kwam er achter dat de oplossingen die jullie hebben aangedragen niet het gewenste resultaat gaf
Ik heb de iPhone op mijn werk computer (je weet wel zo'n Windows ding) aangesloten helaas het zelfde resultaat ook foto's van de laatste dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 10:51
iMazing doet dit perfect, backups/foto's waren voor mij de reden om dit aan te schaffen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:53
Kan je niet inloggen op haar icloud via icloud.com en de foto's selecteren en downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

marcel1169 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:32:
bedankt tot zover.

Ik kwam er achter dat de oplossingen die jullie hebben aangedragen niet het gewenste resultaat gaf
Ik heb de iPhone op mijn werk computer (je weet wel zo'n Windows ding) aangesloten helaas het zelfde resultaat ook foto's van de laatste dagen :(
Wat werkt er niet? Met kabeltje gebruik ik ook ‘fotolader’ of ‘image capture’ (uit mijn hoofd). Is van Apple, staat in Programma’s > Hulpprogramma’s op de Mac. Toont fotos in je fotorol op telefoon en je kan ze overzetten (slepen of via knop)

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 09-08-2021 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kan het zijn dat de foto's die je niet kunt zien op de computer ook niet daadwerkelijk op de telefoon staan maar in iCloud? Dat kun je zien aan het 'wolkje' dat er bij staat. Als ze namelijk niet op de telefoon staan maar in de cloud dan kan de pc ze natuurlijk ook niet downloaden uit je telefoon.

Oplossing = downloaden via icloud.com
Pagina: 1