Toshiba Disc Creator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
Mijn vraag:

Ik heb ooit (10+ jaar geleden) een kopie van een CD gemaakt met het programma Toshiba Disc Creator, dat standaard geïnstalleerd werd op sommige Toshiba laptops. Ik kan het bestand (met extensie .tdi) nu echter niet meer openen.

Ik heb Toshiba Disc Creator gedownload (de laatste versie uit 2016), maar krijg bij het installeren een korte foutmelding dat het niet geinstalleerd kan worden. Mogelijk komt dat doordat ik inmiddels een niet-Toshiba-laptop heb.

Is er iemand die een manier weet om dit bestand toch te openen, of die zelf een Toshiba laptop heeft met Toshiba Disc Creator en die mij hierbij kan helpen?

Op de CD staat muziek van een vriend die inmiddels is overleden, vandaar dat ik er wat extra moeite voor doe.

Alvast bedankt!

Erik

Beste antwoord (via Erkin op 09-08-2021 22:49)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik heb er toch eens even naar gekeken.. :)

Inderdaad wel een lastig probleem, het .TDI image bestand is blijkbaar typisch iets specifieks van Toshiba, andere ISO/Image tools kennen het zo te zien dan ook niet.
Aangezien de installatie van de Toshiba Disc Creator inderdaad niet werkt heb ik de installatie/CAB bestanden gewoon maar eens uitgepakt en gestart.
Het lijkt dan wel te werken?
In ieder geval op een belegen Acer Aspire 3100 laptop (Win10 32bit) :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/he8j3CoY6zTKzMKcvbe2BGzlEMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8em36dfUpdWgub7frZlsq98.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik heb er toch eens even naar gekeken.. :)

Inderdaad wel een lastig probleem, het .TDI image bestand is blijkbaar typisch iets specifieks van Toshiba, andere ISO/Image tools kennen het zo te zien dan ook niet.
Aangezien de installatie van de Toshiba Disc Creator inderdaad niet werkt heb ik de installatie/CAB bestanden gewoon maar eens uitgepakt en gestart.
Het lijkt dan wel te werken?
In ieder geval op een belegen Acer Aspire 3100 laptop (Win10 32bit) :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/he8j3CoY6zTKzMKcvbe2BGzlEMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8em36dfUpdWgub7frZlsq98.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
Heel hartelijk bedankt! Het is me met je hulp gelukt om het programma op te starten! Ik heb het .exe-bestand geopend met 7zip en toen het .msi-bestand met lessmsi.