(spat)waterdichte, kantelbare spots met GU10 fitting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Maybe I'm overdoing it, maar ik ben op zoek naar badkamer spots met de volgende eigenschappen:
* Geen vaste lichtbron, standaard fitting zoals GU10;
* Mat zwart;
* 5 vierkante (plafond badkamer), 1 ronde (plafond toilet beneden) en 1 ronde mini spot (nisje toilet beneden);
* 220v;
* Dimbaar: dim-to-warm (maar dat is wellicht iets van de lichtbron IPV de armatuur?);
* Kantelbaar;
* IP65 of vergelijkbaar, met een goed gevoel in het plafond van de badkamer te maken;
* Zo klein mogelijke inbouw hoogte.

Hier lijkt het echter fout te gaan: De meeste badkamer spots die ik vind, zijn niet kantelbaar. Ik had bijvoorbeeld mooie spots gevonden van bdutch (ook genoemd in het badkamer topic), maar de badkamer spots zijn niet kantelbaar. De kantelbare spots zijn weer niet geschikt voor de badkamer (ip20 dacht ik).

Nu dacht ik een aantal van de grote led webshops te gebruiken en daar te gaan filteren. Daar kom ik eigenlijk op hetzelfde euvel.

Ik kwam bijvoorbeeld de ecobright led spots tegen, maar deze waren dan weer met een geïntegreerde lichtbron, in plaats van een standaard fitting, zodat er een willekeurige GU10 lamp in kan.

Ik zie denk ik door de bomen het bos niet meer: Is hetgeen ik wil onmogelijk? Moet ik mijn "het moet een standaard fitting zijn, zodat als een lampje kapot gaat, ik het makkelijk kan vervangen, zonder de hele armatuur te vervangen" aanpassen naar "waarschijnlijk gaat er nooit een lampje sneuvelen en over 10 jaar vervang je alles in één keer weer"?

Er zijn vast Tweakers die hier ook mee bezig zijn geweest. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14
Kantelbaar, beperkte diepte en waterdicht gaan niet samen. Overigens is dat in de praktijk ook niet heel zinnig, want het effect van kantelbaar is beperkt. Let eerder op de GU10 lamp zelf, die heb je met verschillende bundels 25-40 graden bijvoorbeeld.

Verder is GU10+fitting in de regel minimaal 7 cm diep, maar wordt 10 cm aangehouden voor montage en warmte.

Zelf ook alles met GU10 doordat je veel flexibeler bent qua lichtbronnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:56
* Zo klein mogelijke inbouw hoogte.
Zonder daar rekening mee te houden krijg ik voldoende hits als ik zoek naar:
gu10 armatuur ip65 kantelbaar

Ik denk wel dat je wens voor mat zwart het wat moeilijker maakt, het gros is namelijk wit.

- knip -