Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendForSure
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Mijn vraag
Ik heb een rgb psu overigens kan ik hem aan de onderkant plaatsen dat hij op de staan plek blaast of de rgb dat die in de kast te zien is naar boven. Overigens blaast hij dan in de kast. Kan dat ??

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet vind ik ze in de kast blazen maar over hit ik dan niet me rtx ?

Beste antwoord (via LegendForSure op 09-08-2021 23:37)

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:46
In die kast kan het allebei wel. Hij is groot genoeg dat het niet gelijk een probleem is als de psu lucht uit de kast zuigt en hij staat ver genoeg van de grond dat er frisse lucht van onder aangezogen kan worden.

Een paar dingen om op te letten:

- Als je kast op tapijt staat kan je de psu beter met de fan omhoog plaatsen. (de kast op tapijt zetten is niet aan te raden, maar soms kan het niet anders)
- Als je grafische kaart in een van de onderste PCI-e sloten zit, kan je de psu beter met de fan omlaag plaatsen, zodat ze niet met elkaar strijden om lucht.

Als het nu goed werkt, zou ik het gewoon laten zitten zoals het zit. Merk je iets van oververhittingsproblemen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
Welke kast heb je? Welke psu?

Standaard (ATX) psu's zuigen met hun ventilator lucht aan, die er dan aan de achterkant weer uit komt. De psu ventilator blaast dus niet, maar zuigt.

Of je hem het best van boven of van beneden kan laten zuigen hangt van de kast af. (en van de plaatsing van de kast, als je hem bijvoorbeeld op tapijt zou zetten, maar dat kan je sowieso beter niet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendForSure
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
IQue 7000x rgb. Heb hem nu naar boven. In de kast. De psu zit aan de onderkant en zou dan van ik denk dat de lucht grill daar 4cm is van de front staat dus weinig lucht in te zuigen in feiten gezien

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
In die kast kan het allebei wel. Hij is groot genoeg dat het niet gelijk een probleem is als de psu lucht uit de kast zuigt en hij staat ver genoeg van de grond dat er frisse lucht van onder aangezogen kan worden.

Een paar dingen om op te letten:

- Als je kast op tapijt staat kan je de psu beter met de fan omhoog plaatsen. (de kast op tapijt zetten is niet aan te raden, maar soms kan het niet anders)
- Als je grafische kaart in een van de onderste PCI-e sloten zit, kan je de psu beter met de fan omlaag plaatsen, zodat ze niet met elkaar strijden om lucht.

Als het nu goed werkt, zou ik het gewoon laten zitten zoals het zit. Merk je iets van oververhittingsproblemen?