Ziggo Internetsnelheid?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordi19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo,

Wij hebben 300mbs/30mbs download/upload pakket van Ziggo.

Nu dacht ik vroeger gemeten te hebben via speedtest dat ik rond de 200-250mbs zat,

Heb zonet nog eens een speedtest gedaan omdat Geforce Now een melding gaf dat ik misschien haperingen kon verwachten omdat de downloadsnelheid niet zo hoog was en kwam de downloadsnelheid uit op op max 93-94mbs.

Hoe kan dit?
We hebben niks van kabels ofzo veranderd, wel half jaar geleden een nieuwe Ziggo Connectbox/modem gekregen maar weet niet of het hier iets mee te maken kan hebben. Volgens mij had ik na de nieuwe Connectbox nog even getest en zat ik toen ook rond de 200-250mbs.

Heb meerdere speedtesten geprobeerd, niet alleen die van ziggo, en ze zitten allemaal rond de 90-95mbs max.

Edit; Het gaat dus om internet via kabel, niet via wifi.

[ Voor 3% gewijzigd door Djordi19 op 07-08-2021 14:38 ]

Beste antwoord (via Djordi19 op 10-08-2021 16:39)

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:15
Heb je al eens met een Linux Live USB getest, dan omzeil je Windows, weet je gelijk of het aan je Windows/drivers installatie ligt

Dat wordt dus Ziggo bellen

[ Voor 12% gewijzigd door Pjotrofsky op 10-08-2021 16:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09

Zenix

BOE!

Wat geeft de adapter op de PC aan als snelheid van de link? Gezien de snelheid zou het kunnen zijn dat de link maar op 100Mbit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Zenix schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:39:
Wat geef je adapter op de PC aan als snelheid van de link? Gezien de snelheid zou het kunnen zijn dat de link maar op 100Mbit zit.
net even op laptop van zusje getest, zij zit wel op 225mbs,
haar kabel zit rechtsstreeks aangesloten op de connectbox.

Die van mij zit aangesloten op een Ziggo Access Point die weer aangesloten zit op de Connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Djordi19 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

Die van mij zit aangesloten op een Ziggo Access Point die weer aangesloten zit op de Connectbox.
Dan is het probleem dus tussen de connectbox en de AP of het AP en jou computer.
Kortom de link snelheid bekijken op het AP en de connectbox. Vervolgens kijken naar de link snelheid tussen je PC en het AP.

Als een link niet boven de 100Mbit komt, heeft dat meestal te maken met slechte bekabeling. Denk aan CCA vs CU bekabeling of slecht geknepen connector of beschadigde kabels. Heel soms zijn er Auto-MDIX problemen, maar meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Zenix schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Dan is het probleem dus tussen de connectbox en de AP of het AP en jou computer.
Kortom de link snelheid bekijken op het AP en de connectbox. Vervolgens kijken naar de link snelheid tussen je PC en het AP.

Als een link niet boven de 100Mbit komt, heeft dat meestal te maken met slechte bekabeling. Denk aan CCA vs CU bekabeling of slecht geknepen connector of beschadigde kabels. Heel soms zijn er Auto-MDIX problemen, maar meestal niet.
net gekeken op andere pc via de AP en zit ook rond de 90mbs.

Hoe kan ik link snelheid tussen AP en connectbox checken? en dan van PC naar AP was via speedtest?

We hebben trouwens niets aan de bekabeling veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
[...]

Het ligt dus 100% aan je interne netwerk en niet aan die van Ziggo.
Maar wat bedoel je met Access Point? Wat voor apparaat is dat? Want blijkbaar zit daar het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
chrisborst schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Het ligt dus 100% aan je interne netwerk en niet aan die van Ziggo.
Maar wat bedoel je met Access Point? Wat voor apparaat is dat? Want blijkbaar zit daar het probleem.
Deze bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@Djordi19
Zitten alle kabel wel in de LAN porten en niet in de WAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 20:04

B4tman_DH

To the Bat.....

Deze wifibooster is 1000 Mbit. Het ligt dus of aan je NIC of aan de kabel/stekkers er naar toe

[ Voor 4% gewijzigd door B4tman_DH op 07-08-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
chrisborst schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:08:
@Djordi19
Zitten alle kabel wel in de LAN porten en niet in de WAN?
hier een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5x647U5bKneGajag0VfrAU4zHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7zHJbxotTDnpD6jTtgrHuQt.jpg?f=fotoalbum_large

De connectbox kabel zit in de blauwe poort en in de 2 gele poorten zitten de 2 pc's aangesloten,
klopt dit niet?
handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:39
Zijn alle kabels CAT 5E of CAT 6?

Anders even de kabel die kabel die in het AP gaat aansluiten op een pc, dan weet je of die kabel voldoende snelheid levert en of dat het AP dus de volledige snelheid binnen krijgt. Als dit het geval is zijn het waarschijnlijk de kabels tussen het AP en de pc. In dat geval gewoon even goede kabels proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
[MAUS] schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:24:
Zijn alle kabels CAT 5E of CAT 6?

Anders even de kabel die kabel die in het AP gaat aansluiten op een pc, dan weet je of die kabel voldoende snelheid levert en of dat het AP dus de volledige snelheid binnen krijgt. Als dit het geval is zijn het waarschijnlijk de kabels tussen het AP en de pc. In dat geval gewoon even goede kabels proberen.
ik ga het nu ff met een laptop proberen,

moet er wel bij zeggen, heb niks aan de kabel veranderd de afgelopen jaren.

en eerst haalde ik ook 200+mbs op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:39
Jouw PC zit dus in de AP, met een kabel. Het AP is aangesloten direct met de Ziggo connectbox via kabel. Je PC verbind niet via wifi ( schakel deze eventueel uit als er een wifi adapter in zit ).

Check eerst je netwerk snelheid:
Open een powershell ( start > powershell )
Type:
Get-NetAdapter | select interfaceDescription, name, status, linkSpeed

Daar staat ergens de snelheid waarop de netwerkkabel is verbonden, dit zou 1 Gbps moeten zijn, geen 100 Mbps ( dan zou je max +/- 90-100 mbps halen zoals je zegt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Oke..

Heb via laptop geprobeerd en nu via pc.

Dit staat er bij de powershell als ik de connectbox kabel rechtstreeks in mijn pc stop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLP1yGNsJihisZXMqbofLj4Iq1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeQCbhRNJivU67BJAjtGhImZ.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Dit staat er als ik mijn eigen kabel van AP naar Pc erin heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjA0VLi3wqCXeKPwU_gMVG5OCM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vu5Y9YYiwK5P4tqzv1oLg3Yh.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
De kabel die van nu van de connectbox naar de AP loopt is een Cat5e kabel en zou die 1GBs moeten halen (heeft die ook altijd gedaan)

[ Voor 123% gewijzigd door Djordi19 op 07-08-2021 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:09
Die kabel tussen de connectbox en het accesspoint is dus defect.

Als je hem in je pc stopt zie je een linkspeed van 100Mb, waardoor je nu dus weet dat een aderpaar niet werkt waardoor hij terugvalt van 1Gb naar 100Mb.

Oplossing is de kabel vervangen.
Misschien een zelf gemaakte kabel waar je een RJ45 op geknepen hebt?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Ben(V) schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:35:
Die kabel tussen de connectbox en het accesspoint is dus defect.

Als je hem in je pc stopt zie je een linkspeed van 100Mb, waardoor je nu dus weet dat een aderpaar niet werkt waardoor hij terugvalt van 1Gb naar 100Mb.

Oplossing is de kabel vervangen.
Misschien een zelf gemaakte kabel waar je een RJ45 op geknepen hebt?
oh, dat durf ik zo niet te zeggen.

Dat heeft mijn oom jaren geleden aangelegd, zou dus best kunnen.

Aangezien ik geen knik in de kabel zie, is het ook een optie om een stukje kabel af te knippen en nieuwe RJ45's op te zetten? Misschien dat het een tijdje terug met opnieuw aansluiten iets misgegaan is.

Nu heb ik trouwens nog een vraag, nu krijgt de AP dus maar 100mbs binnen ipv. 1Gbs,
heeft dit ook effect op de wifi? Hoor namelijk mijn zusjes al een langere tijd klagen over slechtere wifi maar konden nooit het probleem vinden. Kan het signaal dat van 1Gbs naar 100mbs is gegaan ook effect hebben gehad op de wifi?

Bij de connectbox staat de wifi namelijk uit en bij de AP staat de wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000

SambalBij

We're all MAD here

Ja, als de uplink vanuit dat AP naar je modem maar 100Mbps is, dan is dat ook de maximale (gezamenlijke) snelheid die je gaat behalen bij de apparaten die op dat AP zijn aangesloten, of dat nou bekabeld of via wifi is maar niet uit.

Nieuwe stekkers aan die kabel zetten kan nooit kwaad; is het een standaard kabel met aangegoten stekkers, of heeft je oom die er destijds zelf aan gezet? Zeker in het laatste geval, met zelf geknepen stekkers, kan het best dat er ergens een ader een slecht contact maakt.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als het een losse kabel is, dan vervangen door nieuwe kant en klare kabel.
Is het het een getrokken kabel in een buis is met stugge aders, dan aan beide zijden afmonteren op wcd met lsa aansluiting.
Is het een soepele kabel in een buis is, vervangen door een kabel met stugge aders en afmonteren op wcd.

Nooit zelf Rj45 aanknijpen dat geeft dit soort effecten.

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 07-08-2021 16:54 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Dat is dus deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Inv8h6z9On9BT4z4p3btrIYR_EI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VMylUIpWZYG5n2wy4ts2F1t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Ben(V) schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:53:
Als het een losse kabel is, dan vervangen door nieuwe kant en klare kabel.
Is het het een getrokken kabel in een buis is met stugge aders, dan aan beide zijden afmonteren op wcd met lsa aansluiting.
Is het een soepele kabel in een buis is, vervangen door een kabel met stugge aders en afmonteren op wcd.

Nooit zelf Rj45 aanknijpen dat geeft dit soort effecten.
zijn 1 van deze kabels goed?
Of wat is een goede? heb denk ik minimaal wel 15m nodig.
Dus een goede kabel die ook voor de toekomst goed is (mocht internetsnelheden omhoog gaan of glasvezel of dergelijke)

Kabel 1

Kabel 2

Deze kan ik zo halen, anders moet ik waarschijnlijk iets bestellen komt er vast zo'n €5-€7 verzendkosten bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Djordi19 op 07-08-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Elke kabel die Cat5e of Cat6 is voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
[...]

Nooit, Nooit en nog eens Nooit een speedtest doen via wifi... Altijd bekabeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
rdfeij schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:28:
[...]

Nooit, Nooit en nog eens Nooit een speedtest doen via wifi... Altijd bekabeld..
was niet via wifi,
die laptop is via kabel rechtstreeks aangesloten op de Connectbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Ben(V) schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:25:
Elke kabel die Cat5e of Cat6 is voldoet.
Dus die Kabel 1 is prima?
Cat7 is overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Djordi19 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:29:
[...]

was niet via wifi,
die laptop is via kabel rechtstreeks aangesloten op de Connectbox :)
Je zegt net: Die van mij zit aangesloten op een Ziggo Access Point die weer aangesloten zit op de Connectbox.

En de bekabelde van je zusje is sneller????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

FreakNL

Well do ya punk?

Djordi19 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:39:
[...]

oh, dat durf ik zo niet te zeggen.

Dat heeft mijn oom jaren geleden aangelegd, zou dus best kunnen.

Aangezien ik geen knik in de kabel zie, is het ook een optie om een stukje kabel af te knippen en nieuwe RJ45's op te zetten? Misschien dat het een tijdje terug met opnieuw aansluiten iets misgegaan is.

Nu heb ik trouwens nog een vraag, nu krijgt de AP dus maar 100mbs binnen ipv. 1Gbs,
heeft dit ook effect op de wifi? Hoor namelijk mijn zusjes al een langere tijd klagen over slechtere wifi maar konden nooit het probleem vinden. Kan het signaal dat van 1Gbs naar 100mbs is gegaan ook effect hebben gehad op de wifi?

Bij de connectbox staat de wifi namelijk uit en bij de AP staat de wifi aan.
Definieer “slechtere WiFi”…. Het WiFi bereik gaat echt niet achteruit van een 100Mbit backhaul. En tenzij je zus een fervent downloader is gaat ze niet merken of de backhaul Gbit of 100Mbit is…

Die kabel moet je wel vervangen natuurlijk. Beginnen met nieuwe connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

FreakNL

Well do ya punk?

Djordi19 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

zijn 1 van deze kabels goed?
Of wat is een goede? heb denk ik minimaal wel 15m nodig.
Dus een goede kabel die ook voor de toekomst goed is (mocht internetsnelheden omhoog gaan of glasvezel of dergelijke)

Kabel 1

Kabel 2

Deze kan ik zo halen, anders moet ik waarschijnlijk iets bestellen komt er vast zo'n €5-€7 verzendkosten bij.
Dat zijn kant en klare kabels. Weet je zeker dat je dat wilt? Hoe loopt de kabel? Door een loze leiding? Want daar wil je geen prefab kabel doorheen.
Voor vaste installaties kun je beter stugge kabel kopen met WCDs.

Dit dus:
Ben(V) in "Ziggo Internetsnelheid?"

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 07-08-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
Dat klinkt als een kabelbreuk, waardoor je netwerkkaart nu 100 mbit kiest ipv gigabit.
Draad 4,5,7,8 zijn namelijk voor gigabit, alle 8 draden moeten namelijk correct werken.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
rdfeij schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

Je zegt net: Die van mij zit aangesloten op een Ziggo Access Point die weer aangesloten zit op de Connectbox.

En de bekabelde van je zusje is sneller????
zij zit rechtstreeks op de connectbox,

ik en andere pc zitten op de AC aangesloten en de kabel die van connectbox naar AC gaat kan maar 100mbs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
FreakNL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:42:
[...]

Dat zijn kant en klare kabels. Weet je zeker dat je dat wilt? Hoe loopt de kabel? Door een loze leiding? Want daar wil je geen prefab kabel doorheen.
Voor vaste installaties kun je beter stugge kabel kopen met WCDs.

Dit dus:
Ben(V) in "Ziggo Internetsnelheid?"
loopt door 2 gaten in de muur, maar zijn groot genoeg geboord dat de kabel en connector er makkelijk doorheen gaan.

Stugge kabels kan je zeker wel niet makkelijk buigen zodat ze mooi langs de plint (en hoek om) gelegd kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:39
Kabel vervangen en waarschijnlijk opgelost. Zou een kant en klare kabel gebruiken indien het gat groot genoeg is in je muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Het probleem is helaas niet verholpen met een nieuwe kabel..

Ik heb deze kabel gehaald

Alle oude kabels weggehaald en de nieuwe neergelegd (paste allemaal perfect door de gaten)

Nieuwe Cat6 kabel in de AC en toen speedtest gedaan en weer maar 90-93mbs,

Toen ook nog even voor de zekerheid de Cat6 kabel rechtstreeks in mijn pc gestopt en ook nog steeds 90-90mbs.

Wat is nu het probleem? Ik snap er niks van :/

Edit:

Hebben jullie hier iets aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fvd0qPVR5BzycyE2tXaricZqm-U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Fb8zzXXHVij0xiA2gorsETY1.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Djordi19 op 09-08-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Ook even bij m'n zusje gekeken, zij heeft zelfde moederbord in pc dus zou ook zelfde internet moeten hebben en zij heeft dit staan (zij heeft nu trouwens een Cat5 kabel (staat op de kabel) en toch 200-225mbs en wij hebben nu dus een Cat6 kabel en lopen vast op 90-93mbs)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MplJPxhSC8gS0OYeZnK80qSYol8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v81DyxAr5uZ6M0TtB4ImuYW8.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door Djordi19 op 09-08-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Laatst online: 06-07 11:41
Djordi19 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:03:
Het probleem is helaas niet verholpen met een nieuwe kabel..

Ik heb deze kabel gehaald

Alle oude kabels weggehaald en de nieuwe neergelegd (paste allemaal perfect door de gaten)

Nieuwe Cat6 kabel in de AC en toen speedtest gedaan en weer maar 90-93mbs,

Toen ook nog even voor de zekerheid de Cat6 kabel rechtstreeks in mijn pc gestopt en ook nog steeds 90-90mbs.

Wat is nu het probleem? Ik snap er niks van :/
Probeer die nieuwe kabel eens met de pc van je zusje en kijk welke snelheid je haalt, dan weet je of het aan de nieuwe kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
ykaenS schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:48:
[...]

Probeer die nieuwe kabel eens met de pc van je zusje en kijk welke snelheid je haalt, dan weet je of het aan de nieuwe kabel ligt.
Oke, eerst dacht ik van pff, kan ik die hele kabel weer door 2 muren halen, maar ben blij dat ik het gedaan heb..

Zusje heeft met deze nieuwe cat6 kabel ook maar 90-93mbs, toen haar oude cat5 kabel er weer in gedaan en had ze weer 200-225mbs..

Heb ik dan nu een nieuwe kapotte kabel gekocht?
Of zit er verschil in welk merk kabel of dikte je koopt?

Winkel is helaas nu dicht, maar kan morgen nog eens dezelfde Cat6 halen, of zeggen jullie, koop een andere cat6 of ga voor die cat7 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

wat voor kabel heb je gekocht? CCA of CU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Zenix schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:10:
wat voor kabel heb je gekocht? CCA of CU?
Deze

Ik had gevraagd of er verschil in zat en werd toen gezegd dat elke Cat5e of Cat6 goed zou zijn,

Moet ik erop letten of het CCA of CU is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Laatst online: 06-07 11:41
Djordi19 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:21:
[...]

Deze

Ik had gevraagd of er verschil in zat en werd toen gezegd dat elke Cat5e of Cat6 goed zou zijn,

Moet ik erop letten of het CCA of CU is?
Lijkt op een zeer slechte cca kabel.

Je had beter deze https://www.sandervunderi...verseel.html?options=cart kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
ykaenS schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:51:
[...]

Lijkt op een zeer slechte cca kabel.

Je had beter deze https://www.sandervunderi...verseel.html?options=cart kunnen kopen.
Is die Cat7 kabel van toolstation wel goed?

Ga namelijk morgenvroeg sowieso terug om deze Cat6 in te leveren en als ik iets moet bestellen moet ik 2-3 dagen extra wachten en zou het liefste morgen alles willen fixen.

Kan ook eventueel bij een andere winkel, zo heeft Blokker er ook verschillende:
1:Cat6 UTP - 15 Meter
2:CAT5e SF/UTP- 15 Meter
3:CAT6 U/UTP - 15 Meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Djordi19 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 02:04:
[...]
zo heeft Blokker er ook verschillende:...
Ja, blokker staat bekend om z'n goede kwaliteit
[/sarcasm]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 02:57:
[...]

[/sarcasm]
die ene Cat6 spec is Ader: CU Koper
blokker is ook maar een doorgeefluik, kan okay zijn afhankelijk van de producent.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 02:57:
[...]

[/sarcasm]
Kan ook bij Praxis of Gamma gaan, of wat voor Pc/IT winkel raadt jij aan?

Praxis

Gamma

Edit:

Kan ook deze gaan halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Djordi19 op 10-08-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Oke.. update..

Heb deze Cat6 100% koper kabel gehaald

eerst getest op pc van zusje, 225mbs, mooi dacht ik, deze werkt.

Daarna op AC aangesloten en toen had ik weer maar 90-93mbs.

Toen gedacht, misschien ligt het aan AC dus rechtstreeks op PC aangesloten en zelfs bij rechtstreeks is 't maar 90-93mbs.

Ik weet nu niet meer wat te doen :/

Wil dit zeggen dat het een software probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Oke, ik heb het probleem gevonden...

Ik dacht, waarom heeft mijn zusje toch steeds 225mb en ik maar 93mb,

Dus ik heb de poorten verwisseld van de Connectbox...

Nu haal ik 308mbs..

Ziggo heeft een tijdje terug (3maanden geleden ons een nieuwe connectbox opgestuurd, denk dat deze niet helemaal in orde was en de bovenste poort niet goed werkt..

Sorry voor het ongemak!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Heb je al eens met een Linux Live USB getest, dan omzeil je Windows, weet je gelijk of het aan je Windows/drivers installatie ligt

[ Voor 12% gewijzigd door Pjotrofsky op 10-08-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Pjotrofsky schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:34:

zie bovenstaand bericht, heb het probleem gevonden.. :'( ;(
Pagina: 1