Internet hoofdaansluiting missende wandcontactdoos?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-12-2021
Mijn vraag:
Ik ben verhuisd naar een woning in Amsterdam en ik kom er maar niet uit hoe ik mijn internet aan kan sluiten. Ik ben redelijk technisch, maar heb hier geen ervaring mee helaas.
In de meterkast zit een groene kabel, maar hier hoort volgens mij een wandcontactdoos aan te zitten waar ik een coax kabel of splitter op aan kan sluiten richting mijn Ziggo modem.

Ik heb 2 afbeeldingen toegevoegd van de kabel en van de meterkast (je ziet de kabel daar aan de linkerkant hangen).
Zou iemand hier mij kunnen vertellen hoe ik hier mijn Ziggo modem op aan kan sluiten? De Ziggo monteur kan donderdag helaas pas komen en ik heb maandag internet nodig om te kunnen werken.. Hulp zou dus heel erg fijn zijn en gewaardeerd worden!

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ziggo handleiding en chat, Google.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb gekeken of ik een kabel / splitter heb die op de groene kabel past maar dat is niet het geval volgens mij.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen, je zou echt een held zijn! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppgELEMRV7VJqa8RuF8c9Fg4jwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6azwS1FuIiwxLNlobJlzZ8W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqtgmZu2JlVth8DQ9Zo_JrGXcdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7D054KhUn6azpVeffiCs8ETr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door iKS op 07-08-2021 14:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 16:54

Kraz

Saving the world

Ik zie helaas geen foto's?

Als je idd alleen de groene kabel hebt, zou je deze kunnen verlengen en aan kunnen sluiten op je Ziggo modem?
Dat zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Groene kabel kun je toch prima zelf afmonteren wanneer daar geen doosje op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS
Oh invoegen van de foto was fout gegaan, ik voeg ze toe aan de hoofdpost en hierbij ook.

Wat moet ik precies kopen om die groene kabel op aan te sluiten dan? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppgELEMRV7VJqa8RuF8c9Fg4jwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6azwS1FuIiwxLNlobJlzZ8W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqtgmZu2JlVth8DQ9Zo_JrGXcdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7D054KhUn6azpVeffiCs8ETr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

Illusion

(the art of)

Dat is gewoon een f-connector met een koppelbus.
Dat zou je zo aan moeten kunnen sluiten. Wat voor modem/kabels heb je?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS
Ik heb de standaard modem en kabels die Ziggo levert, maar als ik extra aan moet schaffen dan is dat geen probleem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9ct7qEBYdirkT9AXfkqZqNAlo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHkasUiLDqzWWGD9jvcbtqP0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS
Ik heb een coax kabel met een rode en groene uitgang (man en vrouw), op de groene kabel past alleen de rode uitgang, maar in de Ziggo modem moet ook een rode uitgang. Moet ik dan dus een coax kabel kopen met 2 rode uitgangen (mannetje denk ik?)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

Illusion

(the art of)

Kortste (maar niet de netste) klap is om dat koppelbusje eraf te draaien (op de groene kabel zie je een moertje zitten).

En dan de groene kabel rechtstreeks in je modem. Dat past gewoon.

En dan donderdag een monteur het netjes laten maken door een AOP te plaatsen.

Of je koopt inderdaad tijdelijk een kabel met aan beide zijden een f-connector.

[ Voor 13% gewijzigd door Illusion op 07-08-2021 15:06 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Illusion schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:05:
Kortste (maar niet de netste) klap is om dat koppelbusje eraf te draaien (op de groene kabel zie je een moertje zitten).

En dan de groene kabel rechtstreeks in je modem. Dat past gewoon.

En dan donderdag een monteur het netjes laten maken door een AOP te plaatsen.

Of je koopt inderdaad tijdelijk een kabel met aan beide zijden een f-connector.
Dit inderdaad. En dat netjes maken is nodig als je ook TV wilt kijken. Anders kun je ook zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKS
Ah echt heel erg bedankt voor de hulp! Ik ga de modem er direct aan proberen te hangen en anders koop ik even zo'n kabel. Kan de monteur het donderdag netjes maken voor tv.

Thanks voor de snelle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Voor alleen internet gaat dat inderdaad prima werken, dan tot donderdag ff geen tv maar eventueel streamen of via de app kijken.

Kan me herinneren dat het ziggo aansluitpakket wat ik wat jaren geleden kreeg uitgebreider was, zat dacht ik ook een 3-weg splitter bij om de groene invoer te splitten naar modem + 2x tv.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Blerp schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:10:
Voor alleen internet gaat dat inderdaad prima werken, dan tot donderdag ff geen tv maar eventueel streamen of via de app kijken.

Kan me herinneren dat het ziggo aansluitpakket wat ik wat jaren geleden kreeg uitgebreider was, zat dacht ik ook een 3-weg splitter bij om de groene invoer te splitten naar modem + 2x tv.
Die van vroeger was 1 data 2 tv 3 radio.
Raad eens wat er nu niet meer is ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

chucky666 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Die van vroeger was 1 data 2 tv 3 radio.
Raad eens wat er nu niet meer is ?
Niet die splitter, maar echt een 3-weg;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lYpfFkjpQ6Z2bc0QVjyjCrGdPs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZhJQkSo30rJK1CHZqqLNoqJF.png?f=user_large

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Blerp schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

Niet die splitter, maar echt een 3-weg;

[Afbeelding]
Maar die kwam er extra tussen, dat is om je tv te splitsen naar 3 tv's.
Waar ze nu dus gewoon een signaal versterker voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

chucky666 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Maar die kwam er extra tussen, dat is om je tv te splitsen naar 3 tv's.
Waar ze nu dus gewoon een signaal versterker voor gebruiken.
Klopt, alleen zat het modem hier dacht ik ook achter dacht ik (is ondertussen een jaar of 7 geleden), zou het voor TS een stuk makkelijker maken om ook meteen alvast een tv aan te sluiten :)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Blerp schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:22:
[...]

Klopt, alleen zat het modem hier dacht ik ook achter dacht ik (is ondertussen een jaar of 7 geleden), zou het voor TS een stuk makkelijker maken om ook meteen alvast een tv aan te sluiten :)
Ik denk zo te zien dat er ook zoiets tussen heeft gezeten als ik naar de 3 afgeknipte kabels kijk.
Of de ts heeft deze zelf laten trekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

chucky666 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Ik denk zo te zien dat er ook zoiets tussen heeft gezeten als ik naar de 3 afgeknipte kabels kijk.
Of de ts heeft deze zelf laten trekken ?
Afgeknipte kabels zijn hopelijk nieuw, zou niet weten waarom iemand een splitter van <€10,- mee zou willen nemen :P
Anyhow, hoop dat TS er voor nu tijdelijk uitkomt om de invoer direct op het modem te krijgen, internet valt ondertussen toch wel een beetje onder eerste levensbehoefte :+

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iKS
Het is helemaal gelukt! Ik heb een f connector aansluiting gekocht en die op de coax kabel gemonteerd, ik verstuur dit bericht nu via de wifi :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
iKS schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:35:
… f connector aansluiting gekocht …
Had op zich niet gehoeven. Je had het rood omkaderde stukje er zo tussenuit kunnen draaien, dan had je een goede connector gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBWTCTP_UHkB6cdioVwkydCi48k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f5GmjTWLrITdsn4eGz5m1uDG.png?f=user_large

Dat is een koppelstuk zoals deze:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/37woRj03W7p/550x558.jpg

Daarna had je een schroefconnector overgehouden met een uitstekend stukje koperdraad, wat in het modem gestoken moet worden waarna de connector vastgedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
sypie schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:51:
[...]
Daarna had je een schroefconnector overgehouden met een uitstekend stukje koperdraad, wat in het modem gestoken moet worden waarna de connector vastgedraaid wordt.
En waar had TS het modem dan neer moeten zetten, of had dat aan de kabel in de lucht moeten blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Kan prima toch? Vaak ben je te bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

hcQd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

En waar had TS het modem dan neer moeten zetten, of had dat aan de kabel in de lucht moeten blijven hangen?
Ik heb ergere dingen gezien in productie.

D'r zit overigens een muurbeugel bij die router.
Pagina: 1