Lenovo Legion T5 3700X - RTX 3070 - 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-01 17:57
Ik heb deze aanbieding gevonden in de Lenovo store voor een interessante midrange PC met uitstekende prijs-kwaliteit. Ik moet zeggen, gezien de prijs van vergelijkbare systemen met losse onderdelen ziet dit er heel aantrekkelijk uit. Vind de kast er ook mooi uit zien.

-Ryzen 7 3700X
-RTX 3070
-1TB SSD
-16GB RAM DDR4

Prijs: 1499

https://www.lenovo.com/be...n-T5-26AMR5/p/99LE9500368

Volgens de reviews is het systeem ook heel koel en stil onder load.

Ik ben verder ook niet van plan om onderdelen te vervangen. De kast blijft dicht, en als de tijd daar is koop ik liever een geheel nieuw systeem, en verkoop ik dit tweedehands.

Is er ergens een addertje dat ik mis, of is dit gewoon een hele goede optie?

[ Voor 10% gewijzigd door markverrot op 07-08-2021 13:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Voeding en moederbord zijn (waarschijnlijk) zo goedkoop mogelijk. Dat is de adder onder het gras vaak met prebuilt systemen. Ook kan het zo zijn dat het werkgeheugen helemaal niet op de geadverteerde snelheid draait en dat je in de bios geen optie hebt om dit aan te passen. Dit heb ik op tech nieuws sites in ieder geval wel eens voorbij zien komen.
Geen dingen die gegarandeerd fout zijn aan dit systeem, maar wel dingen waar ik op zou letten / rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 08:51
Voordeel van de kant en klaar systemen is nu vooral dat ze relatief goedkoop zijn in vergelijking met een losse videokaart kopen. Nadeel is dat je niet weet wat voor kwaliteit onderdelen er zijn gebruikt. Het komt regelmatig voor dat de voeding niet super is etc. Je zit met 2 jaar garantie over het gehele systeem in plaats van elk onderdeel zijn eigen garantie heeft wat vaak langer is.

De processor is eigenlijk een generatie te oud ook al is hij niet slecht. Je kunt er voor gaan, je zal er vast plezier van hebben. Kijk alleen wel of er inderdaad een 1TB SSD in zit want nu staat er volgens mij alleen harde schijf.

Vergelijkbaar maar beter systeem:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11400F Boxed€ 198,36€ 198,36
1MoederbordenASUS TUF Gaming B560M-PLUS WIFI€ 141,-€ 141,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR)€ 919,-€ 919,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 79,95€ 79,95
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 34,-€ 34,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C18D-16GVK€ 78,95€ 78,95
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 79,-€ 79,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,90€ 99,90
Totaal€ 1.630,16

En je moet Windows nog aanschaffen ook al hoeft dat niet heel duur te zijn als je even online zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-01 17:57
Hij levert maar 550W, dus het zal wel een erg goedkope voeding zijn.

Het staat er niet duidelijk bij of het een SSD is inderdaad, en dat is raar. Al lijkt het me heel sterk dat zo'n machine zonder SSD wordt geleverd. Ik heb nog geen enkele Lenovo T5 uitvoering gevonden zonder SSD.

Goed punt van de CPU, hij heeft een sterke performance, maar misschien heeft het de voorkeur om een nieuwer model te nemen.

Dus het is wel interessant, maar ook weer geen fantastische deal. Maar ik vind het ergens wel fijn om niet een pc zelf in elkaar te hoeven schroeven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 08:51
Er zijn bedrijven die assemblage doen voor je als je er alle onderdelen koopt. Maar een PC in elkaar zetten is voor het grootste gedeelte gezond verstand gebruiken. Volg een tutorial op Youtube. Te ingewikkeld? Dan kant en klaar kopen. Lijkt het te doen? Kun je het daarna voortaan zelf.

Enige nadeel is dat als er iets kapot is dat je zelf de onderdelen moet troubleshooten of met behulp van het forum hier. Bij kant en klaar systeem kun je gewoon de PC inleveren waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
en anders help ik wel even mee, zo moeilijk is het niet : )

(ps - meehelpen is niet "ik doe het voor jou")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:44
Ik weet niet of je nog steeds in de markt bent voor een Lenovo Legion T5? Want je kunt voor diezelfde 1500 euro nu deze kopen bij Amazon.de:

https://nl.pepper.com/aan...dows-10-home-zwart-207927

Tijdelijk niet op voorraad (wel bestelbaar), maar die van mij kreeg na twee dagen een leverdatum.

[ Voor 14% gewijzigd door doobieters op 29-08-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37
doobieters schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:10:
Ik weet niet of je nog steeds in de markt bent voor een Lenovo Legion T5? Want je kunt voor diezelfde 1500 euro nu deze kopen bij Amazon.de:

https://nl.pepper.com/aan...dows-10-home-zwart-207927

Tijdelijk niet op voorraad (wel bestelbaar), maar die van mij kreeg na twee dagen een leverdatum.
Prima prijs voor 5800x, nvme en een beetje gekke OEM variant van de RTX3070 met een enkele 8 pins stroom aansluiting.

De rest is het allemaal niet. Koeling en geluid niet denderend. Vooral de koeling van de processor is matig.Voeding waarschijnlijk (Lenovo kennende) van FSP met een antiek ACRF ontwerp (coilwhine). Single channel RAM met lage snelheid is ook jammer.

Voor deze prijs is het een idee om de CPU, GPU en opslag over te hemelen naar een nieuw systeem of het te gebruiken as-is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Djarune schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Prima prijs voor 5800x, nvme en een beetje gekke OEM variant van de RTX3070 met een enkele 8 pins stroom aansluiting.

De rest is het allemaal niet. Koeling en geluid niet denderend. Vooral de koeling van de processor is matig.Voeding waarschijnlijk (Lenovo kennende) van FSP met een antiek ACRF ontwerp (coilwhine). Single channel RAM met lage snelheid is ook jammer.

Voor deze prijs is het een idee om de CPU, GPU en opslag over te hemelen naar een nieuw systeem of het te gebruiken as-is.
De RAM is trouwens niet single maar dual channel. 2 x 8gb van Samsung. Wel op een lage snelheid geloof ik (2400mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37
doobieters schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:40:
[...]

De RAM is trouwens niet single maar dual channel. 2 x 8gb van Samsung. Wel op een lage snelheid geloof ik (2400mhz)
Aha oké. Dat maakt het niet heel veel beter. Wie stopt er nou 2400Mhz in een Ryzen? Ben benieuwd of het mobo wel met XMP overweg kan. Anders is RAM veranderen ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Djarune schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Aha oké. Dat maakt het niet heel veel beter. Wie stopt er nou 2400Mhz in een Ryzen? Ben benieuwd of het mobo wel met XMP overweg kan. Anders is RAM veranderen ook geen optie.
Ik zeg het trouwens verkeerd. Dit zit er in: 2x 8GB Samsung UDIMM DDR4-3200
Pagina: 1