Toon posts:

refresh rate

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik had een vraag over mijn iiyama monitor.
ik had net pin 15 omgebogen in mijn stekker om die rate naat 100 hz te krijgen.
hij draaide op 85 ,hoger ging hij niet.
maar ja ik probeerde dat ,maar toen ging hij maar tot 60.
dat vat ik niet ,iedereen zei dat als je die pin 15 verboog of afbrak dat je hoger kon.
ik heb type pro 411,en een asus gts pure.
en ik zag bij opstarten een blauw achtige flits.

Verwijderd

Wie is ŽiedereenŽ? Ik heb nog nooit van deze truuk gehoord. Nu heb ik zelf geen Iiyama, maar bijna al mŽn vrindjes wel.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Levert pin 15 gewoonlijk niet een van de ID-bits voor het herkennen van je monitor?

Het lijkt erop dat je met deze truuk Windows doet geloven dat er een ander type moitor aan je computer hang: een monitor die 100Hz wel aan kan.

Deze hack kun je ook doen door op je rechter muisknop te drukken en de beeldschermeigenschappen aan te passen. Daar kun je ook controleren of je videokaart de frequentie ondersteund.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 02:14 schreef AFR het volgende:
Deze hack kun je ook doen door op je rechter muisknop te drukken en de beeldschermeigenschappen aan te passen. Daar kun je ook controleren of je videokaart de frequentie ondersteund.
Lijkt me logischer inderdaad.

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Pin 15 afbreken heeft alleen effect op de nvidia refresh rate bug, waardoor sommige monitoren niet goed worden herkend met de meeste drivers. Ik heb er zelf ook last van, ook een Iiyama. Nee het ligt niet aan de monitor want bij andere kaarten/oudere nvidia drivers werkt het wel goed. Ongelooflijk dat die bug er nu NOG inzit :(:(.

Enfin die bug veroorzaakt dat je niet hoger dan 75hz kunt. Bij jou is het dus wat anders geweest. Als je Win9X draait kun je Powerstrip proberen. Als je zonodig je stekkers wil slopen zou ik ook een verloopstekkertje pakken en niet het origineel beschadigen. Je garantie ben je zeker kwijt zo. Ik doe er zelf niks aan (anders dan gedwongen 6.62 draaien), ik ben principieel tegen het slopen van eigen hardware vanwege een bug in een driver >:)...

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 19 augustus 2001 02:32 schreef misfire het volgende:
Pin 15 afbreken heeft alleen effect op de nvidia refresh rate bug, waardoor sommige monitoren niet goed worden herkend met de meeste drivers. Ik heb er zelf ook last van, ook een Iiyama. Nee het ligt niet aan de monitor want bij andere kaarten/oudere nvidia drivers werkt het wel goed. Ongelooflijk dat die bug er nu NOG inzit :(:(.

Enfin die bug veroorzaakt dat je niet hoger dan 75hz kunt. Bij jou is het dus wat anders geweest. Als je Win9X draait kun je Powerstrip proberen. Als je zonodig je stekkers wil slopen zou ik ook een verloopstekkertje pakken en niet het origineel beschadigen. Je garantie ben je zeker kwijt zo. Ik doe er zelf niks aan (anders dan gedwongen 6.62 draaien), ik ben principieel tegen het slopen van eigen hardware vanwege een bug in een driver >:)...
je kan beter die lui slopen die die bug erin hebben gemaakt :o

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik had het misschien verkeerd uitgelegd.
een aantal mensen hadden gezegd dat ik makkelijk 100 kon draaien.
en inderdaad door die bug [in detonator]konden veel mensen niet hoger komen.
maar bij mij had het een heel ander effect.
ben blij dat ik hem alleen omboog.
nou ja dan maar 85.
:)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op zondag 19 augustus 2001 02:32 schreef misfire het volgende:

Ik heb hier ergens nog een Bug fix voor Win2K liggen dus als je hem wil met je het ff zeggen

Verwijderd

Topicstarter
ik draai op WIN ME.
zijn er meer die met precies de zelfde scherm op 100.
als die fix helpt graag.
grt remco.
:)

Verwijderd

Wat is het nut om van 85 naar 100Hz te gaan.Zien jullie het verschil, Ik niet.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Op zondag 19 augustus 2001 15:20 schreef neox het volgende:
Wat is het nut om van 85 naar 100Hz te gaan.Zien jullie het verschil, Ik niet.
Precies ! Het menselijk oog kan namelijk geen verschil meer "zien" als je nog hoger draait dan 85hz..
Echt, het is allemaal leuk en aardig om te zeggen dat je 1024x768 en 124hz of 140hz draait maar het heeft absoluut 0,0 procent zin!
85x je beeld laten verversen per seconden is meer dan genoeg!

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 17:06 schreef Tmaster het volgende:

[..]

Precies ! Het menselijk oog kan namelijk geen verschil meer "zien" als je nog hoger draait dan 85hz..
Echt, het is allemaal leuk en aardig om te zeggen dat je 1024x768 en 124hz of 140hz draait maar het heeft absoluut 0,0 procent zin!
85x je beeld laten verversen per seconden is meer dan genoeg!
Jaja... je merkt dus wel degelijk verschil tussen 85Hz en b.v. 120Hz

Als je lang naar een monitor zit te staren, dan vinden je ogen wel fijner om naar een hogere refreshrate te kijken.

C:\>_

• Tmaster
  • Laatst online: 17-07 19:52
Op zondag 19 augustus 2001 17:12 schreef vinnie_van_wham het volgende:

[..]

Jaja... je merkt dus wel degelijk verschil tussen 85Hz en b.v. 120Hz

Als je lang naar een monitor zit te staren, dan vinden je ogen wel fijner om naar een hogere refreshrate te kijken.
Ok UITZONDERINGEN DAAR GELATEN !
Pagina: 1