Nieuwe Asus Chromebook oplaadprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een vraag over een nieuwe Asus Chromebook. Deze heb ik gekocht voor mijn moeder, komt net binnen en gooi hem aan de oplader. Ondertussen stel ik alles netjes in.

Volgens de handleiding eerst 3 uur opladen, voor hij van de stekker mag.

Echter blijft de lading op 78% staan, even later op 76% en nu op 74% en laadt verder niet op. Percentage wordt minder. Heb al wel wat geprobeerd met reset o.i.d., maar lost niet op.

Heb ik een maandagmorgen model of kan ik nog iets anders proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 07-08-2021 12:00 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je niks doet met het apparaat, dus alle programma’s even sluiten, laadt-ie dan verder op? Zo ja, dan is de voeding ondermaats.

Geeft de laptop nog wel aan dat-ie aan het opladen is, of geeft-ie daar geen indicatie meer van?

Gezien de doorgaans geringe prijs en kwaliteit is het m.i. geen wonder als er een keer een rotte adapter door de QA afdeling is gekomen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Is het een USB-C lader en heb je die wel aangesloten op de juist (oplaad)poort?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
nelizmastr schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:34:
Geeft de laptop nog wel aan dat-ie aan het opladen is, of geeft-ie daar geen indicatie meer van?
^^dus
er is vast wel ergens een ledje dat aangeef of je aan de spanning hangt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hij gaf een wit lampje. Op een gegeven moment ging het laden.

Heel stom, maar per toeval kwam ik er achter dat de stekkerdoos in de muur een probleem heeft. iPhone van m’n partner laadde vanavond niet op. Dat gaf aan dat het aan de kant van de muur lag.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2