Tapijt i.c.m. vloerverkoeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Mijn nieuwbouwhuis wordt opgeleverd met vloerverwarming en vloerverkoeling. PVC is duurder dan ik had verwacht en vind ik nog steeds nep qua materiaal en gevoel. Een tegelvloer op de slaapkamer is niet zo gebruikelijk in Nederland en voelt een beetje vreemd. Op dit moment heb ik tapijt op de bovenverdiepingen en dat bevalt goed, maar ik wil vraag me af hoe goed dat daadwerkelijk werkt met vloerverkoeling.

Vandaar mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met tapijt in combinatie met vloerverwarming én vloerverkoeling, dan wel tapijt laten leggen in een huis met vloerverwarming én vloerverkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 13:59
Gelijmd tapijt werkt volgens mij prima, maar niet zo goed als andere alternatieven zoals PVC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:16
Jackssonss schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:50:
Vandaar mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met tapijt in combinatie met vloerverwarming én vloerverkoeling, dan wel tapijt laten leggen in een huis met vloerverwarming én vloerverkoeling.
Ik heb daar geen ervaring mee, maar denk je wel aan de toekomst? Geen idee of je bijvoorbeeld op termijn kinderen wilt krijgen, dan heb je liever dat ze op pvc een keer in hun broek plassen of overgeven dan op tapijt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
President schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Ik heb daar geen ervaring mee, maar denk je wel aan de toekomst? Geen idee of je bijvoorbeeld op termijn kinderen wilt krijgen, dan heb je liever dat ze op pvc een keer in hun broek plassen of overgeven dan op tapijt :+
In welke zin, bedoel je? Het lijkt me inderdaad zo dat je bij PVC of tegels beter aan je voeten het effect voelt, maar qua temperatuur vraag ik het me af.
President schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Ja, daar heb ik wel aan gedacht, maar dat is weer een andere discussie. Tapijt voldoet voor mij wat dat betreft prima. Het gaat me om de geleiding en het comfort van tapijt bij vloerverkoeling.

[ Voor 35% gewijzigd door Jackssonss op 07-08-2021 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Tapijt isoleert en geleid slecht warmte, dus altijd slechter dan pvc / tegels icm vloerverwarming/ koeling.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Anoniem: 1302638 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Die eerste pagina blinkt wel uit in non-informatie zeg. :D
Dat is waar, ik was op een pagina eerder op die site en daar ging het over een bepaald logo dat op het tapijt moest staan.. maar dat mis ik in het geheel op die link inderdaad.

De tweede link is wel informatief
Pagina: 1