iPad Pro 2021 iOS update via iTunes groter than via WiFi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denderfield
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-12-2022
Mijn vraag
...Ik heb sinds vorige week een iPad Pro 12,9 inch 2021. In de instellingen-software update. staat vermeld dat ik de versie 14.6 van iOS heb, en dat er een update was naar 14.7.1 van 1.1 GB
Vermits ik geen WiFi heb, heb ik de kabel aangesloten op mijn laptop die gebruik maakt van mobiel internet.
Ik heb dan iTunes geopend, en mijn iPad werd herkend. Maar deze gaf aan dat de update 5.26 GB groot was.
Van waar dit grote verschil? Doe ik iets verkeerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Denderfield gezien dit een iPad betreft, schopje van OTB naar IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een update via WiFi (OTA: over-the-air) is een delta update, waarbij alleen veranderde systeembestanden worden gedownload. Met een update via iTunes wordt een volledig (nieuwe) kopie van iOS gedownload. De reden voor een delta update, is omdat je doorgaans minder vrije opslag op je iOS apparaat hebt dan op een PC. Daarnaast gaat de delta update ervan uit dat je een goed werkend apparaat hebt, terwijl je via iTunes ook een iOS apparaat dat is gecrasht kan bijwerken. Zie ook iOS Updating: OTA vs iTunes.

TLDR; je doet niks verkeerd, en beide methodes zijn prima.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denderfield
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-12-2022
Bedankt voor de uitleg. Nu ben ik gerust gesteld.