Ik heb mijn tuinhuisje/overkapping reeds verbouwd en wil daar graag zonnepanelen opleggen.
omdat er dikke eikenbomen voor mijn huis staan kan ik ze daar niet opleggen.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lMhxOjq8gJISkfBfh6s9Cjzr.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BMcjxJD11b3pBj5LOVfgBZVg.jpg?f=fotoalbum_large)
Dak 2 is 4 m breed en 10m lang
op het tuinhuisje lijkt mij op het zuiden omdat daar in de winter ook de zon nog opstaat.
Ik zie prijzen van panelen die erg verschillend zijn zit er veel kwaliteit verschil in?
omdat er dikke eikenbomen voor mijn huis staan kan ik ze daar niet opleggen.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lMhxOjq8gJISkfBfh6s9Cjzr.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BMcjxJD11b3pBj5LOVfgBZVg.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Dak 1 is 8 m breed links 5m en rechts 2,7mDak 2 is 4 m breed en 10m lang
Schaduw
Zoals op de foto te zien een paar grote eiken bomen.Jaarverbruik
Ik verbruik bijna 8000 KW per jaarHuidige elektriciteitsaansluiting
3-faseBudget en doel
doel is om de energie kosten omlaag te brengen (en geld op de bank brengt ook niet veel op)Wie gaat het project uitvoeren
Ik wil ze zelf leggen.Bijhouden van data
met een app zou makkelijk zijn.Reeds verkregen offertes
Ik ben eerst even aan het oriënteren wat er mogelijk is zodat ik een goede offerte kan aanvragenRegio
Brabant / BoxmeerDe vragen
Wat is het efficiëntste om de neer te leggen op de garage (2) west/oost richting of naar het zuiden?op het tuinhuisje lijkt mij op het zuiden omdat daar in de winter ook de zon nog opstaat.
Ik zie prijzen van panelen die erg verschillend zijn zit er veel kwaliteit verschil in?
:strip_exif()/f/image/xDu8uWMuTm0gNY9ubuk5iefh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5PrqSZzxB1UKlG778WQSUaa5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ybf0KQ4jgTbmWpAwuaFD98Hw.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jm1R2n0oXRfk6KNTh1S2jyLp.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XjFEZCLobebz59S8btovsXdz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lh6Yk8mHp5oHlQeTtkURaXPY.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/WNHeR8VasvxU3OhOawuxq8AZ.jpg?f=fotoalbum_large)