iMac doet erg vreemd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:41
Mijn Imac uit 2019 , 27" draaiend op Catalina 10.15.7 doet erg vreemd .

In FireFox knippert het “Beeld” tekst rechtsboven de hele tijd. belletje klinkt ook de hele tijd , als ik ergens op klik gebeurt er niets .
Als ik FF kan afsluiten, waar ik dan ook op klik opent de Apps map altijd … weer ook soms dat geluid van dat belletje als er iets niet kan worden uitgevoerd.

Als ik een map open worden er ook andere mappen geopend.

Is alleen uit te zetten via knop achterzijde, via het Appeltje gaat niet , ook weer steeds dat beltje wat zeer snel repeterend te horen is.

Opnieuw opstarten geeft voor korte tijd een verbetering maar na een paar minuten weer de klachten zoals boven beschreven.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eens een ander toetsenbord en muis als je kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Heb ik al gedaan, er zit nu een bedraad toetsenbord, zelfde probleem,andere muis nog niet geprobeerd. Zal ik ook doen .

Andere muis aangesloten , tot nu toe blijven de problemen weg ... :X

[ Voor 23% gewijzigd door ramrodwillem op 06-08-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Na een minuut of 30, ik zit tv te kijken , uit het niets ineens weer dat snel repeterende geluid van de bel.
Bijna alles wat ik aan klik reageert niet of doet vreemd , zelfde problemen weer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Net weer opgestart , nu doet alles het weer ok, voor zo lang het duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Het was in ieder geval het proberen waard...

Ik denk dat het tijd is om eens wat .PLIST bestanden te verwijderen, doorgaans is dat redelijk onschadelijk voor je systeem en voor je programma's. Hooguit moet je wat voorkeursinstellingen in bepaalde programma's opnieuw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
>Ik denk dat het tijd is om eens wat .PLIST bestanden te verwijderen,

Wat houdt dit in en hoe doe ik dat?

Welke virusscanner kan ik eventueel eens gebruiken voor de IMAc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Malwarebytes doet het prima op de Mac.

Wat .PLIST bestanden doen zijn voorkeuren opslaan. Ieder programma heeft in ieder geval één, soms zelfs meerdere van deze bestanden. In een enkel geval wel die wel eens corrupt raken met gekke gevolgen. Verwijderen kan geen kwaad, de eerstvolgende keer dat het programma geopend wordt staat er weer een nieuw bestandje. Waar ze staan en hoe te verwijderen kun je op internet wel vinden. (Tip : verplaats ze eerst naar een map op je bureaublad, kost dat niks op kun je ze zo weer terugzetten.)
Pagina: 1