Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Ik heb al een tijdje 2 lampen hangen in de woonkamer. Dit zijn 2 led lampen. Het probleem is dat de driver in deze led lampen een zeer irritante brom heeft over bijna het gehele dim bereik. Verder functioneert de lamp goed. Dimmen van laag naar hoog is ook geen probleem.

De driver in de lampen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NG23whIM6FBhIIXTQrKLXDMW58=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hm9zphZGKG71OWwClfdGHMSA.jpg?f=fotoalbum_small

Welke dimmers heb ik allemaal geprobeerd op fase afsnijding:

- Schneider SBD200LED
- Jung 1710DE
- Shuttle dimmer met pulsedrukker
- eud61npn-uc ( eltako led dimmer ) met pulsedrukker

Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de lampen heb gekocht en die raden Busch-Jaeger dimmer 6513U-103 aan.

Je kan mij niet wijsmaken dat die buschjaeger dimmer zo speciaal is dat deze wel werkt.

Ik heb nu echter geen idee meer wat de oplossing is.

oi :P

Alle reacties

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:44
Het is helaas wel waarheid dat de ene Led beter functioneert met bepaalde dimmers dan anderen.

Ik heb wel es fabrikanten gezien die lijstjes konden overhandigen welke dimmers goed werkten in combinatie met welke Led lampen.

Wel ging dat vaak om de retrofit lampen, maar het idee blijft hetzelfde.

Waarom dit zo is, geen idee. Heb me daar nooit ik verdiept.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ook al eens een simpele faseaansnijding dimmer geprobeerd? Misschien dat hij daarmee beter werkt?

Maarja, soms zijn de drivers gewoon niet fijn en zijn ze gewoon niet bromvrij te krijgen :/