LCD kabel vervangen, klopt advies computerwinkel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP-king
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-08-2021
Mijn HPPavilion Power 15-cb061nd laptop vertoont strepen op het scherm. Heb geconstateerd dat de LCD kabel kapot is.

Nu wil ik zelf de LCD kabel gaan vervangen, maar het productnummer van de LCD kabel die in mijn laptop zit, is niet (goed) leverbaar. Wel een LCD kabel met nét een ander productnummer omdat die hoort bij net een ander typenummer laptop met een standaard webcam, ipv mijn IR webcam.

Tekst uit de maintenance and service guide HP Pavilion Power 15 Laptop PC (Model numbers: 15-cb000 – 15-cb099)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afICHR9lSI9swuwn7JCnbkWuvcE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fJS2kl2ow246xBCHDZ9uMVKI.jpg?f=user_large

De computerwinkel zegt dat deze ook 'compatible' is, klopt dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Tja, ben bang dat dit niet op basis van de gegevens die je hebt vast te stellen is.

Maar als de kabels 100% compatibel waren dan denk ik niet dat HP twee verschillende onderdelen op voorraad gaat houden. Dus ze zijn anders maar of dat wat uitmaakt voor jou......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiaan676 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:53:
Tja, ben bang dat dit niet op basis van de gegevens die je hebt vast te stellen is.

Maar als de kabels 100% compatibel waren dan denk ik niet dat HP twee verschillende onderdelen op voorraad gaat houden. Dus ze zijn anders maar of dat wat uitmaakt voor jou......
HP heeft wel 100 dezelfde onderdelen met verschillende part numbers. Het kan HEEL goed dat wat TS stelt gewoon prima werkt.

Het probleem: niemand kan het je garanderen. Proberen is de enige remedie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP-king
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-08-2021
Garantie is na 2 jaar verlopen, HP heeft de service gestopt voor dit model (bizar, na 2,5 jaar al! Hij was erg nieuw toen en rond de 1200 EUR) dus zij kunnen hem niet voor me repareren. Dit is m'n enige optie helaas.

Het part nummer is dus net anders, kan het zijn dat de lengte van de verschillende kabeltjes waaruit de LCd kabel bestaat verschilt? Als ik naar de foto kijk van de computerwinkel lijkt het er anders uit te zien.