[Laptop] HP Elitebook werkt alleen nog met extern beeldscher

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Dag tweakers,

Plotseling werkt mijn laptop enkel nog met extern scherm of via een dockingstation.
Het is een HP Elitebook 850 G1 (oud model, maar werkte tot voor kort nog prima).

Het mankement: de power knop functioneert plots niet meer en de laptop schakelt enkel nog in als ik het scherm open klap. Daarna gaat de laptop direct weer uit zodra het bios logo verschijnt.
Als ik echter voordat de laptop zichzelf weer uitzet het scherm weer dichtklap werkt het systeem nog prima, maar dus enkel op een externe monitor.

Wanneer de laptop dan geboot is, of bijvoorbeeld in de bios. Valt deze direct uit zodra het scherm wordt opengeklapt.

Wat ik al geprobeerd heb:
- nvram resetten
- bios updaten naar laatste versie, en een reset van alle instellingen
- ram vervangen
- accu vervangen
- intern beeldscherm vervangen

Het leek aanvankelijk om de lid switch te gaan maar het interne beeldscherm van de laptop heb ik dus vervangen, het gedrag is niet anders geworden.

Iemand enig idee hoe dit fenomeen kan ontstaan? Ik heb niet heel veel aan een laptop die alleen als desktop te gebruiken is :(

Ik heb meerdere identieke (defecte) laptops ter beschikking voor reserve onderdelen, dus dat mag de pret niet drukken. Wil het ding graag aan de praat hebben. Misschien heeft iemand een gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Het probleem is opgelost intussen.
Het bleek te gaan om de ribbon cable die naar het power board gaat. Hierop zitten de powerbutton en lid switch. Na demonteren en hermonteren doet de boel het weer keurig.