AVG antivirus, "blackscreens" oplossen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-09-2024
Hallo Allen,

Ik gebruik al jaren tevreden W10 + AVG antivirus free, maar recent ontdekte ik dat deze bij het ophalen van mail en bij het laden van sommige websites (o.a. filmpjes) nu een korte flits veroorzaakt waar je complete scherm even op zwart gaat (het web en mail shield is denk ik de oorzaak). Ik heb de virusscanner even uit gehad en toen had ik het niet, dus het ligt echt aan de scanner. Hiervoor deed de scanner netjes op de achtergrond z'n werk, maar nu begint het me echt vreselijk te irriteren.

Kennen meer mensen dit probleem, en weet iemand of je dit door instellingen (in Windows 10 of AVG) kan weg-tweaken, of is de tijd dat AVG free een fatsoenlijke scanner was voorbij en moet ik op zoek naar een alternatief (in dit geval Avast denk ik; al heeft die het nadeel dat ie al z'n verdachte bestanden terugstuurt naar het moederschip; dus misschien gaat het dan gewoon W10-defender worden).

Alvast dank voor eventuele oplossingen!

Met vriendelijke groet,
Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:59

Onbekend

...

Ik heb dit probleem ook wel eens gezien op meerdere pc's, maar alleen dat de header van Outlook of Word eventjes zwart wordt.
En toevallig draait daar ook overal AVG (sommige de betaalde versie, en sommige zijn gratis). Zelf heb ik de link naar AVG nog niet gelegd want ik dacht dat het aan Windows 10 lag, maar ik zal eens kijken of ik hiermee ook een verband kan vinden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats de vraag even van Client Software Algemeen naar PB :)

Als je mail/webshield vermoedt: die als test uitzetten?
offtopic:
Of permanent, afhankelijk van je mening over virusscanners die man in the middle doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-09-2024
F_J_K schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:07:
Als je mail/webshield vermoedt: die als test uitzetten?
offtopic:
Of permanent, afhankelijk van je mening over virusscanners die man in the middle doen.
Ik heb de complete scanner en de mail/web shields (los) dus uit gehad en dat lost het probleem op (het zit dus zeker in de virus scanner).

Maar ik vraag me af of meer mensen dit hebben (en dat het sinds kort dus bij avg hoort), of dat het iets is wat toevallig bij mijn computer is ontstaan (en dan is het avg weghalen en vers installeren, en eventueel proberen andere w10 dingen te tweaken).

Mochten mensen nog tweak-tips hebben om het weg te krijgen hoor ik het graag!

Het is overigens het meest zichtbaar bij firefox en thunderbird, maar bij sommige executables gaat het beeld ook even op zwart, dus het zit dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 08:01
Even simpel gedacht. Al eens geprobeerd om AVG te verwijderen.
Daarna de AVG removal tool te gebruiken zodat alles echt weg is en daarna opnieuw installeren.
https://support.avg.com/S...VG-software-Clear-Remover

Bijvoorbeeld doordat het product regelmatig wordt voorzien van nieuwe versie dat er mogelijk eens een fout in geslopen is. Met een schone lei beginnen is dan altijd het proberen waard. Heb je het daarna nog steeds dan zou ik het probleem bij AVG indienen.

Tip, check ook eens bij je Provider. Vele bieden zelf ook een product gratis aan.
Ziggo biedt bijvoorbeeld Ziggo Safe Online (= F-Secure) aan.
KPN weer KPN veilig

Dus loont de moeite om daar ook eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad kan helemaal verwijderen en herinstalleren nooit kwaad.
RickD007 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:40:
[...]
Ik heb de complete scanner en de mail/web shields (los) dus uit gehad en dat lost het probleem op (het zit dus zeker in de virus scanner).
Begrijp ik, mijn punt was dat je prima kunt leven zonder web scanner en plugins in de browser.

offtopic:
Afhankelijk van hoe en wat juist veiliger dan met. Niet zo zeer vanwege man-in-the-middle, de vscanner kan toch overal wel bij dus die heb je maar te vertrouwen, maar omdat nu alles ondertekend wordt door hun certificaat. Ook waar dat onterecht zou zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1