Goedkoopste domeinnaam hosting (jaarlijkse verlengkosten)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 21:30
Beste mensen,

Graag vraag ik advies over het volgende:

We zijn er bekend mee dat als je ergens een nieuwe domeinnaam laat registreren in NL bij 1 van de grotere hosting partijen dat het eerste jaar vaak de kosten erg laag zijn (voor een “.nl” domeinnaam) en dat daarna de jaarlijkse verlenging dan al gauw ergens tussen de €5 - 15€ kost.

Wat helemaal vervelend is, is dat bij een aantal grote hosting partijen de jaarlijkse verlengkosten in de laatste paar jaar zomaar 20 - 50% per jaar zijn verhoogd. Dus eerst zat je met een jaarlijks tarief van 4-6€ en 2 jaar later zit je zomaar op 8-12€ per jaar om je domeinnaam vast te houden (zonder dat je maar 1 andere dienst van de hosting partij afneemt)!

Verhuizen in zo’n geval naar een andere hosting partij kan natuurlijk altijd, maar daar wil je niet elke 1 a 2 jaar mee bezig zijn (zoals vele mensen doen met hun energierekening in NL).

Ik heb een aantal “.nl” en “.com” domeinnamen, waar ik nu in de komende jaren waarschijnlijk niets mee ga doen; ik wil ze dus ‘geparked’ houden. En dit tegen de laags mogelijke kosten, en zonder onredelijk hoge (en dus irritante) prijsverhogingen om de 1 of 2 jaar van de hosting partij.

Wat is jullie advies over goede en betrouwbare hosting partijen om deze domeinnamen te ‘parken’ voor de komende jaren?

De requirements:

- Een betrouwbare hosting partij
- Die voldoende groot is (en daarmee hopelijk ook financieel gezond)
- Goede technisch infrastructuur
- Uiteraard pakketten om ook websites te hosten
- Forwarding van inbound emails naar een willekeurig ander emailadres
- Mogelijkheid voor domeinnaam forwarding

- Lage tot redelijke kosten voor aanvragen nieuwe domeinnamen
- Geen kosten voor verhuizen bestaande domeinnamen
- Laagst mogelijke jaarlijkse domein verlengkosten!
- Geen of zeer lage verhoging van de jaarlijkse verlengkosten. Dus niet meer van die idiote verhogingen (van 20-50% per jaar) die we bij diverse grote hosting partijen hebben gezien in de periode 2018-2020!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Je zou eens kunnen kijken naar https://www.mijndomeinreseller.nl/, hier breng ik zelf ook een aantal domeinen onder. Je hebt hier geen hosting, maar je geeft aan dat je ze alleen wilt parkeren, dus ik snap niet waarom dat een voorwaarde is die je erin hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Zorg dat je je domeinen niet onder brengt bij een "hoster", maar bij een partij die zich enkel focussed op domeinregistraties. Als zij ook nog de DNS voor je kunnen regelen dan is 't helemaal mooi, dan ben je direct klaar.

Hosting zul je dan nog wel elders moeten regelen, maar door de registratie en DNS los te koppelen van de daadwerkelijke hosting zul je een heel stuk flexibeler worden als een van de partijen rare dingen denkt te moeten gaan doen met de prijzen.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
Veel dank! 👍🏻 Ik ga zo even kijken.
Plan is idd om de paar domeinnamen (.nl en .com extensies) voor de komende te ‘parken’. Hosting er bij is naar verwachting de komende jaren niet nodig, maar ik zou graag die optie bel beschikbaar hebben als ik de huidige domeinnamen over zet naar een nieuwe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
Is mijndomeinreseller.nl alleen voor de zakelijke markt (heb je een KvK nummer nodig voor bestelling)?
En wat zijn de jaarlijkse verlengkosten daar voor .nl en .com domeinnamen?

Totaal heb ik 3x .nl en en 2x .com domeinnamen die ik voor de komende 5+ jaar tegen zo laag mogelijke kosten bij een betrouwbare partij ‘geparked’ wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:36
Afhankelijk van het aantal domeinnamen kun je ook nog kijken naar Openprovider. De domeinnamen kun je daar tegen kostprijs krijgen, maar je betaalt wel membership kosten vanaf 49 euro per jaar. Bij een bepaalde hoeveelheid domeinen kan dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
Veel dank voor de tip, goed te weten.
Ik heb totaal 5 domeinnamen die ik voor 5+ jaar wil parken (3x .nl en 2x .com).

Ik heb naar Vimexx en XEL gekeken.

Zijn er nog andere goede partijen waar je heel voordelig domeinnamen kan ‘parken’ voor 5+ jaren zonder dat je geconfronteerd wordt met onredelijk hoge verhoging van de jaarlijkse kosten elke 1 a 2 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Xel was dacht ik de goedkoopste met .nl

Alleen email en forward dan worden ze plots duurder is net wat meer dan 'parkeren'. Dacht antagonist dan goedkoopste was. Geen idee als je zonder hosting kan afnemen. Hosting is daar weer aan de prijs.

Ken de details niet
Nu is mijn.host ook redelijk goedkoop met .NL maar met .com kost weer geld als je vertrekt.

Cloud86 misschien een optie? Domein duurder maar weer wel goedkoper hosting.

Kortom iedereen heeft wel iets dat ze ergens in uit blinken :/

Edit
Misschien is dit wat (onder aan de streep goedkoper)

https://www.123-webhost.net/multi-websitehosting.php

.NL is daar ook goedkoop wil je mail en forward dan dien je hosting te hebben zover ik kan zien anders is het puur parkeren.

Support was vroeger goed kreeg zelfs in de nacht reactie van guntur :).

[ Voor 26% gewijzigd door RobbyTown op 07-08-2021 11:44 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:49
Ik registreer zelf mijn domeinen al jaren bij https://www.oxxa.com/domeinnamen/tld

Ze bieden ook hosting pakketten aan, maar die heb ik nooit bij hen afgenomen.

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
Veel dank! Klopt ‘t dat Oxxa alleen dit doet voor Resellers, heb je dus een KvK nummer nodig om daar een order te plaatsen?

En kan je daar ook slechts een enkele of een handje vol domeinnamen daar ‘parkeren’, of is er een bepaald minimum aantal nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
Misschien is https://openprovider.com/nl/ nog een optie voor je?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
Dank, ik ga kijken.
Het belangrijkste is, dat als ik ergens domeinnamen onder breng tegen een redelijke jaarlijkse fee per domeinnaam, dat deze fee niet met een substantieel bedrag per jaar om hoog gaat.

Er zijn heel wat hostingsbedrijven (diverse van de grotere in NL, ik ga geen namen noemen…), die vanaf ca 2018 die jaarlijkse fee voor domeinnaamregistratie in 2-3 jaar met 50-100%+ omhoog hebben gegooid. Echt heel achterbaks, en dat wil je niet. Dus moet je daar dan snel weg! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Marc_Sway schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:40:

Er zijn heel wat hostingsbedrijven (diverse van de grotere in NL, ik ga geen namen noemen…), die vanaf ca 2018 die jaarlijkse fee voor domeinnaamregistratie in 2-3 jaar met 50-100%+ omhoog hebben gegooid. Echt heel achterbaks, en dat wil je niet. Dus moet je daar dan snel weg! 😁
Jep, die onder de paraplu van Total Web Solutions zitten. Op Tweakers vind je regelmatig wel nieuwsberichten over overnames. Pas nog PC Extreme -> Versio

(Geen grap ;) )

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:49
Marc_Sway schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:54:
Veel dank! Klopt ‘t dat Oxxa alleen dit doet voor Resellers, heb je dus een KvK nummer nodig om daar een order te plaatsen?

En kan je daar ook slechts een enkele of een handje vol domeinnamen daar ‘parkeren’, of is er een bepaald minimum aantal nodig?
Ik heb geregistreerd zonder KvK nummer en als je je aanmeld voor een account kan je wel een bedrijfsnaam opgeven, maar dat is volgens mij niet verplicht.
Je moet een tegoed storten voordat je domeinen kan registreren, maar er zijn geen maandelijkse kosten of iets dergelijks.

En er is geen minimum aantal domeinen of iets dergelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door scorpion-biker op 11-08-2021 21:44 ]

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Pagina: 1