• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring om met een AMD igpu te streamen, zoals dat kan met Intel quick sync?

Ik zit namelijk te kijken naar een 5600g/5700g, maar als de igpu niets toevoegt is een 5600/5800 beter

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 22:36
Een snelle Google zoektocht leert dat de vorige generatie APU niet echt sterk genoeg was om te streamen en ook echte zware PC spellen te spelen. Vermoed dat dit voor Intel niet veel anders zal zijn (niet naar gekeken).

Dus komt de tegenvraag: wat wil je gaan streamen en hoe CPU intensief is dat?

• Danny Phantom
  • Niet online
Van alles en nog wat eigenlijk, gewoon hobby matig. League of legends, hunt showdown, anno 1800, warhammer 2 (en 3 wss)

Voor de games wil ik gewoon een dedicated GPU gebruiken en dan de stream op de IGPU. Momenteel gebruik ik een 3060ti waarbij ik nvenc gebruik, maar wil liever naar AMD toe en ben wel toe aan een nieuwe CPU. half jaar terug heb ik met een systeem van een maat lopen spelen, 3600/5700xt, waarbij we of vrij harde framedrops kregen of zeer lage stream kwaliteit hadden.

• Postman
Vrees dat je met een 5700G niet hetzelfde gaat halen als met een 3060Ti als je al gebruik maakt van NVenc.

En ik zie dat je al wat spellen noemt die redelijk CPU intensief zijn. Dus beter kies je voor de 5800X of zelfs een 5900X, afhankelijk van je budget.

Je zou nog een tweede dGPU kunnen kopen en die dan inzetten voor stream encoding, mits dat mogelijk is. Ook maar iets wat ik net even bedenk en niet weet of dit überhaupt kan.

• Danny Phantom
  • Niet online
Hoeft niet hetzelfde te zijn, als het maar in de buurt komt. En ik had al wat gekeken naar een 2e GPU, maar bij nvidia is dat niet interessant, en verlaagt het de performance zelfs, volgens deze video YouTube: Dual GPUs for OBS does NOT work - This suggestion will HURT your per...
Van AMD kan ik zo snel niets vinden, maar verwacht een vergelijkbare situatie.
Als ik de AMD kaart heb zal ik daar wel eerst gewoon VCE mee proberen en als dat niet lukt een betere CPU erbij kopen.

• Postman
Het was dus ook maar een idee, maar lijkt dus niet te werken.

Je wilt voor een AMD GPU gaan begrijp ik? Besef je wel dat die geen nvenc hebben, dus mocht je dat echt fijn vinden dan blijf je beter bij Nvidia.

• Danny Phantom
  • Niet online
Ja dat is een beetje jammer, en ik ben op de hoogte van Nvenc :)
Bedankt voor je advies!
Pagina: 1