Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:20
Ik heb een tijdje geleden een hele stapel oude MiniDV tapes gecaptured zodat ik nog eens wat oude homevideos kan bekijken en ze niet enkel in de kast stof liggen te vangen. Ik ga ze nu omzetten naar een formaat dat wat handzamer is (met dank aan de tips in dit topic).

Maar nu merk ik dat elk bestand wel heel veel verschillende stukken video heeft. Ik wil dus gaan splitten. Dat kan ik met de hand doen, maar ik realiseerde me net dat die video's natuurlijk gewoon metadata hebben die ik daarvoor zou kunnen gebruiken. Ik heb inmiddels een tool voor mijn Mac gevonden waarmee ik die data kan uitlezen, maar ik zoek eigenlijk nog iets waarmee ik automagisch (lossless!) kan gaan splitten. Daarbij zou het heel fijn zijn als de metadata behouden blijft én ik die metadata ook kan gebruiken voor de bestandsnamen van de nieuwe files, zodat ik in één keer kan zien van wanneer de video in kwestie is.

Bestaan zulke tools? Ik kom veel oude informatie tegen als ik er naar zoek, maar bij voorkeur gebruik ik een tool die ik op mijn Mac kan gebruiken. Eventueel heb ik nog wel ergens een Windows PC staan, maar dat is wat meer gedoe. Iemand tips?

En ja, uiteraard bewaar ik de originele bestanden ook netjes in een backup :)

omniscale.nl