Wifi verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engine77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo lezers,

Wifi verbinding van mijn laptop valt snel weg.

Ik heb gemerkt dat live tv aanzetten de verbinding helpt stabiel te houden.

Maar ik wil niet constant live tv aanzetten voor een stabiele verbinding. Blijkbaar kan de verbinding wel degelijk stabiel zijn, zonder live tv videos heeft de laptop snel de neiging om de wifi verbinding te vergeten.

Is er een andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:49
Kun je wat meer zeggen over je situatie? Wat voor provider gebruik je? Gebruik je een modem/router combinatie of je heb je een modem en daarachter een router hangen? Gebeurd dit op alle apparaten? Zo niet, wat voor wifi adapter zit er in het apparaat met het probleem?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engine77
batumulia schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:19:
Kun je wat meer zeggen over je situatie? Wat voor provider gebruik je? Gebruik je een modem/router combinatie of je heb je een modem en daarachter een router hangen? Gebeurd dit op alle apparaten? Zo niet, wat voor wifi adapter zit er in het apparaat met het probleem?
Modem van telfort/kpn. Op een nieuwe laptop constateerden we ook dezelfde probleem, het was alleen iets minder erg.

Thuis heb ik ook ipad, daar valt de verbinding bijna nooit weg.

Op een laptop lijkt de verbinding in slaap te vallen, als er niet constant naar gegevens wordt gevraagd. Momenteel ben ik vaak op de 1ste verbinding wat de probleem iets groter maakt, modem is op de beganegrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
Misschien eens kijken naar je Wifi kanalen, wellicht zitten je buren ook op hetzelfde kanaal.
Ik doe dit zelf meestal met een app op m'n smartphone (Wifi Analyzer bijvoorbeeld).
Als er veel Wifi netwerken op hetzelfde kanaal zitten kan je inloggen op je telfort/kpn modem (neem tenminste aan dat je daar de Wifi van gebruikt, zal wel Experiabox zijn) en het kanaal veranderen van je Wifi.

Als dat het niet is probeer ons dan zoveel mogelijk informatie te geven zodat er een beeld geschetst kan worden. Test ook wat dingetjes uit, wat gebeurd er als je 'bij wijze van' naast je modem gaat zitten, en mocht je dan nog problemen hebben gebeurd dan hetzelfde als je de laptop bekabeld aansluit of beperkt het zich tot draadloos.

Ik acht de kans klein maar je kan ook nog naar het energiebeheer van de Wifi op je laptop kijken. Start -> Instellingen -> Systeem -> Energiebeheer en slaapstand -> Extra energie-instellingen -> De schema-instellingen wijzigen -> Geavanceerde energie-instellingen wijzigen -> Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk en die op maximale prestaties zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engine77
@E - Jay

Het lijkt alsof het gedrag wordt veroorzaakt door power management, vanwege het wegvallen, maar de instellingen staan goed. Ik had een ervan ook veranderd, had dacht ik niets veranderd.

Bedankt voor de tips. Ik ga ze wel een keer nalopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Engine77 op 06-08-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 09:30
Engine77 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:56:
@E - Jay

Het lijkt alsof het gedrag wordt veroorzaakt door power management, vanwege het wegvallen, maar de instellingen staan goed. Ik had een ervan ook veranderd, had dacht ik niets veranderd.

Bedankt voor de tips. Ik ga ze wel een keer nalopen.
Ik ken ze verder niet goed, maar mocht het inderdaad een experiabox betreffen dan had je daar volgens mij een soort eco mode op wat invloed heeft op de wifi ... alleen zou ik dan verwachten dat je het op al je apparaten zou moeten ervaren. Weet het niet zeker dus maar denk geef het ff mee. ;)
Pagina: 1