Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:57

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone voor mijn zoon, hij gaat straks naar groep 8 en is ook steeds meer zelfstandig weg naar vriendjes e.d. Het lijkt ons wel het moment voor zijn eerste telefoon.

Wat is je budget?
Ons budget ligt op max 300 euro, dat is echt de bovengrens.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij moet er mee kunnen bellen en appen, maar hij speelt ook graag spelletjes dus het zou fijn zijn als ook Minecraft en Roblox te spelen zijn. Ook kijkt hij graag films (Netflix, Plex)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer... ik ben begonnen met een Nokia g20 of een Moto g30. Dit lijken me leuke telefoons voor een schappelijke prijs. Maar als je dan gaat zoeken online dan kom je Realme tegen, bijvoorbeeld de realme 8 of Redmi Note 10 of de Poco telefoons.

Ik lees dan weer wat negatieve verhalen over miui, en vraag me dan af of dat geschikt is voor een kind van 10. De Nokia en Moto draaien op stock android en lijken mij daardoor een stuk stabieler. Maar ja, bij Poco en realme en Xiaomi krijg je veel meer bang for buck qua specs e.d.

Wat is jullie ervaring? Zie ik nog dingen over het hoofd? Tips?

I intend to live forever. So far, so good.

Beste antwoord (via IkWilbert op 06-08-2021 23:42)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 22:20

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou zelf de bovengrens een beetje naar beneden bijstellen, in mijn ogen is 300 euro echt veel geld voor een telefoon voor een kind van 10. Voor onder de €200 heb je een prima geschikte telefoon.

Als je gaat voor Redmi of Poco telefoon krijg je veel bang-for-buck. MIUI is prima geschikt (lijkt een beetje op iOS, werkt anders dan stock android) en er zijn dan legio modellen die interessant zijn en regelmatig in de aanbieding:

- Poco X3 (€179)
- Redmi Note 10 (€169)

De Poco X3 is de snelste en beste van deze 2, maar is wel wat aan de zware kant.

[ Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 06-08-2021 09:49 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik zou iets pakken dat zo mogelijk een beetje hufterproof is. Waterdicht als het kan. Kinderen enzo.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 22:20

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou zelf de bovengrens een beetje naar beneden bijstellen, in mijn ogen is 300 euro echt veel geld voor een telefoon voor een kind van 10. Voor onder de €200 heb je een prima geschikte telefoon.

Als je gaat voor Redmi of Poco telefoon krijg je veel bang-for-buck. MIUI is prima geschikt (lijkt een beetje op iOS, werkt anders dan stock android) en er zijn dan legio modellen die interessant zijn en regelmatig in de aanbieding:

- Poco X3 (€179)
- Redmi Note 10 (€169)

De Poco X3 is de snelste en beste van deze 2, maar is wel wat aan de zware kant.

[ Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 06-08-2021 09:49 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
  1. Een kind is erg handig, en weet de gekste instelling te vinden, dus wat hebben jullie zelf? Ik zou zeker kijken hoe je je kind kunt ondersteunen als die een probleem heeft.
  2. Verder, check beschikbaarheid van een goede stuiter hoes en schermbeveiliging.
  3. En kijk wat de vriendjes gebruiken, als de hele klas merk A heeft en hij merk B is hij het buitenbeentje.
  4. Al
s laatste, let op de accu duur, als halfweg de dag de telefoon uitvalt omdat de accu leeg is....

Zelf zou ik je eigen telefoon doorschuiven en voor jezelf (of partner) een nieuwe uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:17:
  1. Een kind is erg handig, en weet de gekste instelling te vinden, dus wat hebben jullie zelf? Ik zou zeker kijken hoe je je kind kunt ondersteunen als die een probleem heeft.
  2. Verder, check beschikbaarheid van een goede stuiter hoes en schermbeveiliging.
  3. En kijk wat de vriendjes gebruiken, als de hele klas merk A heeft en hij merk B is hij het buitenbeentje.
  4. Al
s laatste, let op de accu duur, als halfweg de dag de telefoon uitvalt omdat de accu leeg is....

Zelf zou ik je eigen telefoon doorschuiven en voor jezelf (of partner) een nieuwe uitzoeken.
Mijn vrouw heeft onlangs een Samsung A51 aangeschaft en ik een Samsung S10 lite.Doorschuiven gaat het niet worden ben ik bang.

Ondersteunen is geen probleem, heb zelf ook Miui gehad met de Mi9T.
Accuduur, de meeste telefoons die ik ben tegen gekomen zijn 5000mah dus dat zit wel goed volgens mij.
Qua Merk, maakt het mij niet zoveel uit, geen idee wat klasgenootjes hebben, mijn zoon weet dat ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou eens naar de Motorola Moto G9 Play ofzo kijken. De Moto G-lijn is wel echt een budgetkoning, weinig andere fabrikanten die voor dezelfde prijs dezelfde performance leveren. Hele degelijke toestellen ook, al moet je tegenwoordig bij alle telefoons gewoon een screen protector en hoesje gebruiken.
De G9 Play is 166 euro op Coolblue, dat is toch wel een nette prijs voor zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
IkWilbert schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Mijn vrouw heeft onlangs een Samsung A51 aangeschaft en ik een Samsung S10 lite.Doorschuiven gaat het niet worden ben ik bang.

Ondersteunen is geen probleem, heb zelf ook Miui gehad met de Mi9T.
Accuduur, de meeste telefoons die ik ben tegen gekomen zijn 5000mah dus dat zit wel goed volgens mij.
Qua Merk, maakt het mij niet zoveel uit, geen idee wat klasgenootjes hebben, mijn zoon weet dat ook niet.
Als je MIUI gehad heb op je Mi9t, waarom twijfel je dan in je openingspost om MIUI te gebruiken voor je kind? Xiaomi/Poco/Redmi is op dit moment beste hardware voor in verhouding de laagste prijs.

Zelf echter zou ik de Samsung A21s nemen, kun je eventueel ook de telefoon makkelijk tracken met de Samsung find my phone website, en nodige sensoren er in voor spelletjes, etc. plus software is stabielste, en kind zal zich niet afgescheept voelen met iets wat voor de ouders niet goed genoeg is, want is hetzelfde.
pricewatch: Samsung Galaxy A21s (4GB intern, 128GB opslag) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Als je MIUI gehad heb op je Mi9t, waarom twijfel je dan in je openingspost om MIUI te gebruiken voor je kind? Xiaomi/Poco/Redmi is op dit moment beste hardware voor in verhouding de laagste prijs.

Zelf echter zou ik de Samsung A21s nemen, kun je eventueel ook de telefoon makkelijk tracken met de Samsung find my phone website, en nodige sensoren er in voor spelletjes, etc. plus software is stabielste, en kind zal zich niet afgescheept voelen met iets wat voor de ouders niet goed genoeg is, want is hetzelfde.
pricewatch: Samsung Galaxy A21s (4GB intern, 128GB opslag) Zwart
Een van de redenen van overstappen naar Samsung was dat ik niet tevreden was met miui, veel battery drain. Ik weet niet hoe dat nu is... Zij maken natuurlijk ook stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou een telefoon nemen met een kleine accu en niet te snelle processor, dan kan hij niet te lang spelletjes spelen op de dag.
Beetje internetten, bellen en chatten gaat dan nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ernemmer schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:00:
Ik zou een telefoon nemen met een kleine accu en niet te snelle processor, dan kan hij niet te lang spelletjes spelen op de dag.
Beetje internetten, bellen en chatten gaat dan nog prima.
Dat houden we wel goed in de gaten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:11
Wellicht een iets oudere iPhone die nog wel updates krijgt? iPhone SE oid.
iOS heeft hele nuttige features waarbij je apps kunt beperken qua tijd en tevens contacten kunt toestaan / blokkeren om te kunnen bellen / berichten. Zo kun je dus de telefoon deels blokkeren, op duur of tijdstip van de dag. Bijvoorbeeld 20 min youtube of alleen tussen 17:00 - 19:00 youtube.

En een handige bijkomstigheid is Find my iPhone, mocht hij dan toch een keer te laat zijn dan kun je iig even zien waar hij is; gebruik het alleen niet tegen hem, want ook een kind heeft recht op privacy (tot op zekere hoogte ;))

Bijkomend voordeel van de SE is dat ie vrij sterke behuizing heeft, even een mooi hoesje erom en klaar.
Tweedehands SE (1st gen) vanaf €125, deze krijgt ook nog iOS 15 update in september.
Tweedehands SE (2nd gen) vanaf €250.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie input. Na nog een dagje zoeken en vergelijken heb ik zojuist de redmi note 10 gekocht via de mi store. Telefoon heeft me 145 euro gekost, daar kun je niet mis mee gaan volgens mij.

Ik ben erg benieuwd naar zijn gezicht als hij jarig is :)

Pagina: 1