Max aantal hubs achter elkaar

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24
Weet iemand hier wat het maximum aantal hubs (10/100Mb) is dat je achter elkaar mag zetten/connecten? Ik bedoel hier dus mee,
uplink->normale poort en zo 'doorlussen'. Heb hier een paar hubjes staan en gebruik deze nogal eens voor lanpartijtjes, maar aangezien er steeds meer deelnemers komen heb ik meer poorten cq hubs nodig (of een grote, maar heb ff geen geld om een nieuwe, grote hub/switch te kopen).

Alvast bedankt

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

10 Mbps : de 5/4/3-regel :
Tussen enige 2 stations op het net mogen maximaal 5 segmenten zitten, en dus 4 repeaters/hubs. Van die 5 segmenten mogen er maar 3 met andere stations bezet zijn (d.w.z. tenminste 2 ervan zijn pure backbone-links). O ja, die 3 is dus alleen van belang als je het over coax-links hebt.

100 Mbps kent 2 soorten hubs :
Class 1 : tussen enige 2 stations mag maximaal 1 hub zitten.
Class 2 : tussen enige 2 stations mogen maximaal 2 hubs zitten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
da's helemaal juist mvdejong, maar is dat eigenlijk niet puur theoretisch?
Da's ook wat ik heb geleerd, maar als'k me niet vergis is dat door vertragingen in al die toestellen, maar is daar geen veilige marge voor ingebouwd?
KAN het in de praktijk dus zo zijn dat ik met mijn class II 100Mbps hubjes wel 4 segmenten kan maken?

Verwijderd

Verschilt per merk ook nog meestal wat ze aangeven al smax voor het doorlussen.

wat wel natuurlijk kan is bv. een 8 poorts hub met daar aan op elke poort weer een hub met alleen clients. die kunnen dan wel goed met elkaar communiceren met mijn eigen testje op een primitief in elkaar geknutseld lan-party avondje.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
beste is als er veel hubs aan elkaar gekoopt worden, dit via een switch te doen. blijven collisions op het eigen segment. en wat kost een 4/8 poort switch nu nog?

Switch - elke hub hier rechtstreeks op - clients.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24
Ok, ik geloof dat ik het begrijp...

Bedankt voor de info mensen

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
en als je de hubs allemaal met de uplinks aan elkaar linkt, dus ook van de eerste hub de uplink in de laatste hub doet *D

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 18:09 schreef Straat het volgende:
en als je de hubs allemaal met de uplinks aan elkaar linkt, dus ook van de eerste hub de uplink in de laatste hub doet *D
Jij hebt 't ook al eens geprobeerd? :P
Pagina: 1