JVC M560-BT autoradio aansluiten problemen Aygo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:42
Ik heb sinds gisteren een JVC M560-BT geinstalleerd dit werkt allemaal prima i.c.m. Apple Carplay e.t.c. Alles netjes aangesloten met de ISO kabel die in de Aygo zit, maar ik zit nu met de volgende problemen:
  1. Als mijn sleutel uit het contact haal daarna de auto opnieuw start dan zijn al mijn instellingen weg.
  2. Ik heb een versterker met subwoofer en speakers in de achterbak liggen, mijn vorige autoradio had een system remote connector waardoor de versterker aanschakelde. Deze zit niet op de ISO kabel in de Aygo
Ik heb geprobeerd het een en ander op te zoeken maar de handleiding van de JVC M560-BT is niet duidelijk over het aansluiten van een versterker met subwoofer of het onthouden van de instellingen. Moet ik hier een aparte ISO kabel converter voor kopen zodat dit allemaal gaat werken?

Quick start guide:
http://www33.jvckenwood.c...-0357-10_QSG_K_ENFRES.pdf

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/71NLJZXyQ1y8/1200x848.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tripwire999 op 06-08-2021 09:28 ]

Beste antwoord (via Tripwire999 op 06-08-2021 10:55)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Onthouden van de instellingen klinkt als de geschakelde plus van de auto die op de permanente plus zit van de radio. Bij een Pioneer die ik destijds heb ingebouwd zaten er connectors in beide kabels zodat je deze om kon ruilen. Meestal is dat geel/rood in de kabelboom van de radio/ISO connector.

Op pagina 27 van de handleiding staat beschreven hoe dat werkt. Ook de power control staat daar wat vermoedelijk bruikbaar is om je versterker in te schakelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Onthouden van de instellingen klinkt als de geschakelde plus van de auto die op de permanente plus zit van de radio. Bij een Pioneer die ik destijds heb ingebouwd zaten er connectors in beide kabels zodat je deze om kon ruilen. Meestal is dat geel/rood in de kabelboom van de radio/ISO connector.

Op pagina 27 van de handleiding staat beschreven hoe dat werkt. Ook de power control staat daar wat vermoedelijk bruikbaar is om je versterker in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Kaalus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:32:

Hela ik zie nu inderdaad dat de handleiding die ik gelinked heb anders is als de papieren versie die ik heb. Dus als ik het goed begrijp moet ik de gele en rode draad omdraaien zodat de radio z'n instellingen onthoud en op de blauwe draad van power ISO connector de Remote kabel van mijn versterker aansluiten? Zijn hier niet gewoon ISO connectors voor die te koop zijn? Lijkt me makkelijker dan in die kabels te gaan knippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Tripwire999 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Hela ik zie nu inderdaad dat de handleiding die ik gelinked heb anders is als de papieren versie die ik heb. Dus als ik het goed begrijp moet ik de gele en rode draad omdraaien zodat de radio z'n instellingen onthoud en op de blauwe draad van power ISO connector de Remote kabel van mijn versterker aansluiten? Zijn hier niet gewoon ISO connectors voor die te koop zijn? Lijkt me makkelijker dan in die kabels te gaan knippen :)
Ik heb voor mijn radio uiteindelijk op https://stuurwielinterface.nl/ de juiste kabel (en interface voor mijn stuurwielknoppen) besteld. Daar zit ook een ISO verloop bij, in mijn geval niet relevant om die los te kopen maar ze worden wel ook los verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Oon schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb voor mijn radio uiteindelijk op https://stuurwielinterface.nl/ de juiste kabel (en interface voor mijn stuurwielknoppen) besteld. Daar zit ook een ISO verloop bij, in mijn geval niet relevant om die los te kopen maar ze worden wel ook los verkocht.
Ah thx! Ik ga zometeen tijdens de lunch wel even naar een auto onderdelen winkel in de buurt. Misschien hebben zo'n ISO verlengkabel met wisselbare gele & rode draden. Dan moet ik alleen nog de system remote aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Tripwire999 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Ja als je die draden zo aansluit zou je hele setup moeten werken. Als je een verlangkabel op de kop kunt tikken dan kan je die modificeren en dan blijft de kabelboom van de auto netjes origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Kaalus schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

Ja als je die draden zo aansluit zou je hele setup moeten werken. Als je een verlangkabel op de kop kunt tikken dan kan je die modificeren en dan blijft de kabelboom van de auto netjes origineel.
Kijk dat is goed om te horen dat ik op het juiste spoor zit! Lijkt me ook geen goed idee om de originele kabelboom aan te passen dus hopelijk hebben ze die ISO verlengkabel bij die winkel. Bedankt voor je hulp!
Pagina: 1