Mercedes c180 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJmetal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste forumleden,

Vandaag ga ik voor de 2e keer kijken naar een mercedes c180. Het gaat om het model c180 kompressor 156pk avant garde uit 2010 (benzine) en heeft ruim 150 op de teller.

Vind het zelf een erg gave wagen en ben er ook wel enthousiast over. Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze auto's en plus of minpunten? En dingen waar ik op moet letten? Ook is de auto apk afgekeurd vanwege roest aan het subframe dit jaar. Is uiteindelijk verholpen maar zit mij niet helemaal lekker. Iemand die mij hier wat wijzer kan maken. Vind het een hoop geld voor een auto uit 2010 dus wil wel een beetje weten wat ik doe.

[ Voor 3% gewijzigd door GJmetal op 06-08-2021 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Subframe is een euvel van die auto's en wordt vaak gratis door de dealer vervangen. Dit heb ik een aantal keer meegemaakt, maar is best wel een aantal jaar geleden, dus of dat nog zo is weet ik niet.

Remleidingen willen ook vaak roesten bij die auto's, daar zit vaak geen coulance op en kan best wel kostbaar zijn.

In geval van een automaat wil de koppelomvormer nog wel eens defect gaan, dit merk je vaak door gas te geven tot net voor de kickdown en als je dan voelt dat de auto iets inhoudt/stottert/niet vloeiend is dan zit die eraan te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 06-08-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-05 22:30
Volgens mij heeft @Bierkameel een tijd zo een wagen gehad. Maar het kan zijn dat ik het fout heb.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJmetal
RedHat schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:31:
Subframe is een euvel van die auto's en wordt vaak gratis door de dealer vervangen. Dit heb ik een aantal keer meegemaakt, maar is best wel een aantal jaar geleden, dus of dat nog zo is weet ik niet.

Remleidingen willen ook vaak roesten bij die auto's, daar zit vaak geen coulance op en kan best wel kostbaar zijn.

In geval van een automaat wil de koppelomvormer nog wel eens defect gaan, dit merk je vaak door gas te geven tot net voor de kickdown en als je dan voelt dat de auto iets inhoudt/stottert/niet vloeiend is dan zit die eraan te komen.
Dan is mijn vraag kan ik een eerlijk antwoord verwachten van de verkoper. Ik weet nu niet of hij vervangen of gelast is. Stel hij zegt ik weet het niet moet ik daar dan vrede mee hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je geen verstand hebt van auto's, laat dan een aankoopkeuring doen !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:59

PauseBreak

derp!

GJmetal schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Dan is mijn vraag kan ik een eerlijk antwoord verwachten van de verkoper. Ik weet nu niet of hij vervangen of gelast is. Stel hij zegt ik weet het niet moet ik daar dan vrede mee hebben?
Alle onderhoud staat gewoon in het systeem van Mercedes zolang de auto is onderhouden door of de dealer of een universele garage met toegang tot dat systeem of het systeem van vwe.
Ik zou vragen om de onderhoudshistorie in te zien. Verdiep je ook even in de onderhoudsintervallen en werkzaamheden.
Ik heb nu een s204 facelift met 7G-Tronic Plus automaat. Daar moet iedere 50.000km de automaatbakolie van worden vervangen bijvoorbeeld. En zo zijn er wel meer zaken die je tegenkomt als regulier onderhoud.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
GJmetal schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Je kunt natuurlijk de dealer bellen en vragen of er in de tussentijd (apk->nu) iets gedaan is aan de auto. Dan weet je in ieder geval of de dealer hem wel of niet vervangen heeft. Je kunt gewoon het kenteken doorgeven aan de werkplaatsreceptie en die helpen je dan verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJmetal
Uiteindelijk auto op de brug gehad na mijn vraag en blijkt dat hij vervangen is. Auto verder netjes dealer onderhouden en uiteindelijk gekocht:) bedankt voor de reacties 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:47

ricardo246

Life's what you make it!

GJmetal schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:43:
Uiteindelijk auto op de brug gehad na mijn vraag en blijkt dat hij vervangen is. Auto verder netjes dealer onderhouden en uiteindelijk gekocht:) bedankt voor de reacties 👍
Foto's? ;)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:20
RedHat schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:31:
Jawel, komt nog steeds voor: https://www.facebook.com/...ek/posts/6121385141235705

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 06-08-2021 21:39 ]

Pagina: 1