Badombouw zwevend bad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Topicstarter
Medetweakers met klustechnisch inzicht, help! Mijn vrouw heeft bedacht dat ons bad moet zweven, of in ieder geval een terugvallende plint moet hebben zodat je makkelijk je voeten kwijt kan als er een kind in bad moet. Een beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZtoJFouKbkHmkWZ_pvQaOg-Pfc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jfsVZHmxgMAyFWOfMw4X22Er.jpg?f=user_large

Ik heb wel wat kluservaring maar niet perse met bad ombouwen. De 'standaard' methode voor een badombouw is vaak gipsblokken, lekker stabiel, makkelijk te verwerken en stevig. Als alternatief voor een ombouw zie je vaak de wedi-achtige platen worden gebruikt, op zichzelf of op een houten frame.

Hier komt de twijfel, het liefste ga ik voor gipsblokken want vocht is daar geen issue. Daarmee zon overhang maken is me nog even een vraagteken, ik kan wel een blok op z'n kant nemen en daar een blok op lijmen maar ik twijfel over de sterkte daarvan. Beetje dit idee;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YoYv3CiRt_msjhV_0udsCl8K30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vmmonD6VR8zOQDwe8c6BA5jl.jpg?f=user_large

Met wedi platen en een vuren frame kan het ook maar om daar een beetje stevigheid in te krijgen (je moet er immers op kunnen zitten want badrand, is ook wat gedoe, en dan zit je nog met hout, evt krimpen van het hout en vocht op lange termijn.

Wat is wijsheid, zie ik een optie over het hoofd en hoe is dit het makkelijkste voor elkaar te krijgen?

Nee zeggen tegen de vrouw is niet de makkelijkste optie ;)

[ Voor 7% gewijzigd door deWit op 05-08-2021 20:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-05 22:19
Met een inbouwbadkuip is dat niet zo makkelijk om te realiseren, maar vrijwel alle vrijstaande badkuipen hebben extra ruimte voor je voeten als je ernaast staat.

Is dat misschien een alternatief?

[ Voor 10% gewijzigd door DamadmOO op 05-08-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Topicstarter
Zou een alternatief zijn, maar de wens is wel een inbouwkuip gezien de ruimte er omheen en dat er wat leidingwerk achter verstopt moet worden...

Ander bedacht alternatief is de hoek niet laten zweven en werken met een latei, daarmee gaat het krachtentechnisch sowieso goed (maar wel minder chique)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:02
deWit schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:08:
Nee zeggen tegen de vrouw is niet de makkelijkste optie ;)
Heeft je vrouw nu serieus last met de voeten neerzetten als er een kind in bad moet? Hier twee kinderen van inmiddels 2,5 en 4,5 maar echt nooit problemen mee... Ik ga eigenlijk altijd met de kinderen in bad en was de haren, vervolgens worden ze er uit getild door mijn vrouw..

En als mijn vrouw of ik ze alleen in bad hebben of onder de douche zetten dan hebben we ook nergens last van.

Lijkt meer een 'ik denk dat' probleem dan dat het daadwerkelijk een probleem is?

Als.je vrouw haar leven al makkelijker wil maken moet ze een goot naast bad laten aanleggen, gezien het water regelmatig overstroomt al dan niet opzettelijk :+ en dus zorgen voor een scherm over de gehele lengte en breedte :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door President op 06-08-2021 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:13
Constructief kan je het verbeteren door bovenop de 7cm dikke Ytong blokken koppel-strippen of spijkerband lijmen+schroeven als wapening.

[ Voor 5% gewijzigd door JukeboxBill op 06-08-2021 18:24 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zou het van wedi (qboard) maken (ik denk dat het ook zonder hout mogelijk is)
met ytong achtig spul zie je trouwens maar weinig nog. omdat de baden steeds vaker een smalle rand hebben (of plaatselijk een deuk) en tegels vaak ook groter en daarmee dikker zijn. (nog los van de baden met bubbels) En je met wedi/qboard aan een paar cm genoeg hebt en voor ytong al snel 6-7 cm nodig hebt.
Pagina: 1