Mijn vriendin en ik zijn al enige tijd opzoek naar een eengezinswoning. We hebben nu een aantal gesprekken gehad met een aankoopmakelaar. Er werden een hoop punten aangegeven waar wij geen voordelen aan hebben in de verhitte huizenmarkt. (zoals tweede bezichtiging, vaak is dat geen eens mogelijk) De gesproken aankoopmakelaars rekenen voor hun dienstverlening een 1% van de koopsom van de woning. Wat wel vreemd is want dan zou de aankoopmakelaar gebaat zijn bij een hogere verkoopprijs.
De gesproken makelaars konden in het NVM register kijken welke prijzen van woningen recentelijk in dezelfde buurt zijn verkocht. Via het kadaster kan ik informatie opvragen maar die informatie is verkochte woningen > 3 maanden geleden.
Ik heb de volgende vragen en hoop op jullie ervaringen:
- Is er een register die ik kan raadplegen om dezelfde NVM prijzendata te raadplegen?
- Welke bronnen kan ik gebruiken voor een goede prijsindicatie van een huis?
- Zou het mogelijk zijn om alleen prijsinformatie te raadplegen zonder advies bij een NVM aankoopmakelaar?
De gesproken makelaars konden in het NVM register kijken welke prijzen van woningen recentelijk in dezelfde buurt zijn verkocht. Via het kadaster kan ik informatie opvragen maar die informatie is verkochte woningen > 3 maanden geleden.
Ik heb de volgende vragen en hoop op jullie ervaringen:
- Is er een register die ik kan raadplegen om dezelfde NVM prijzendata te raadplegen?
- Welke bronnen kan ik gebruiken voor een goede prijsindicatie van een huis?
- Zou het mogelijk zijn om alleen prijsinformatie te raadplegen zonder advies bij een NVM aankoopmakelaar?