Hallo allemaal,
Ik ga aankomende jaar studeren en ben opzoek naar een geschikte laptop. Nu krijg ik er een van school aangeboden, maar ik vraag me af of ik niks beters voor hetzelfde bedrag kan krijgen.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga werktuigbouwkunde studeren. En dit zijn de specs die zijn opgegeven:
Geschikt voor Windows 10 (64-bits)
Een multicore (quadcore) processor
Een discrete (dedicated) grafische kaart*
Tenminste 16 GB RAM (aanbevolen 32 GB)
Tenminste 512 GB opslag (aanbevolen 1 TB)
Minimaal 15” Full HD scherm (1920 x 1080)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik weet niet precies welke software ik in de toekomst zal gaan gebruiken, maar het zal zeker 3D-ontwerpen bevatten en soort gelijke software.
Wat is je budget?
Maximaal 1350 euro (liefst minder, maar mag ook voor dezelfde prijs), dat is namelijk de prijs van de laptop aanbevolen van school.
ZBook Power G7
Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 15.6" Full HD 1920 x 1080
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet m veel meedragen dus het liefst niet te zwaar. Het gewicht van de aanbevolen laptop is 1890 gram. Dus ongeveer het zelfde mag ook iets zwaarder. Maar ik moet er geen hernia van krijgen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet uit.
Alvast bedankt voor het advies.
Groet Maik
Ik ga aankomende jaar studeren en ben opzoek naar een geschikte laptop. Nu krijg ik er een van school aangeboden, maar ik vraag me af of ik niks beters voor hetzelfde bedrag kan krijgen.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga werktuigbouwkunde studeren. En dit zijn de specs die zijn opgegeven:
Geschikt voor Windows 10 (64-bits)
Een multicore (quadcore) processor
Een discrete (dedicated) grafische kaart*
Tenminste 16 GB RAM (aanbevolen 32 GB)
Tenminste 512 GB opslag (aanbevolen 1 TB)
Minimaal 15” Full HD scherm (1920 x 1080)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik weet niet precies welke software ik in de toekomst zal gaan gebruiken, maar het zal zeker 3D-ontwerpen bevatten en soort gelijke software.
Wat is je budget?
Maximaal 1350 euro (liefst minder, maar mag ook voor dezelfde prijs), dat is namelijk de prijs van de laptop aanbevolen van school.
ZBook Power G7
Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 15.6" Full HD 1920 x 1080
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet m veel meedragen dus het liefst niet te zwaar. Het gewicht van de aanbevolen laptop is 1890 gram. Dus ongeveer het zelfde mag ook iets zwaarder. Maar ik moet er geen hernia van krijgen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet uit.
Alvast bedankt voor het advies.
Groet Maik