Laptop studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maik.b
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-09-2022
Hallo allemaal,

Ik ga aankomende jaar studeren en ben opzoek naar een geschikte laptop. Nu krijg ik er een van school aangeboden, maar ik vraag me af of ik niks beters voor hetzelfde bedrag kan krijgen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga werktuigbouwkunde studeren. En dit zijn de specs die zijn opgegeven:
Geschikt voor Windows 10 (64-bits)
Een multicore (quadcore) processor
Een discrete (dedicated) grafische kaart*
Tenminste 16 GB RAM (aanbevolen 32 GB)
Tenminste 512 GB opslag (aanbevolen 1 TB)
Minimaal 15” Full HD scherm (1920 x 1080)

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik weet niet precies welke software ik in de toekomst zal gaan gebruiken, maar het zal zeker 3D-ontwerpen bevatten en soort gelijke software.

Wat is je budget?
Maximaal 1350 euro (liefst minder, maar mag ook voor dezelfde prijs), dat is namelijk de prijs van de laptop aanbevolen van school.
ZBook Power G7
Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 15.6" Full HD 1920 x 1080

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet m veel meedragen dus het liefst niet te zwaar. Het gewicht van de aanbevolen laptop is 1890 gram. Dus ongeveer het zelfde mag ook iets zwaarder. Maar ik moet er geen hernia van krijgen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt niet uit.

Alvast bedankt voor het advies.

Groet Maik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maik.b
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-09-2022
https://tweakers.net/pric...ook-power-g7-1j3y2ea.html
Dit is hem.

[ Voor 6% gewijzigd door Maik.b op 05-08-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:29
Nee, je kunt niks beters voor hetzelfde bedrag krijgen. De ZBooks zijn oerdegelijke business-line laptops. Ik heb destijds met mijne 9 jaar gedaan. Alternatieven die je in die prijsklasse krijgt hebben een plastic-fantastic behuizing.

Ook zijn de ZBooks gecertificeerd voor 3D-software zoals SolidWorks en NX.
Ik heb ook WTB gestudeerd. Koop de ZBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

Tazzios

..

Indien je vast zit aan een Quadro videokaart iv.m. 3d ontwerpen zal er niet veel keus zijn. De laptop via school is al 600 euro goedkoper dan in de pricewatch dus voordeliger gaat niet lukken tenzij een RTX kaart ook zou kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman1003
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-03 22:31
Wat ik me afvraag is of een Quadro-kaart noodzakelijk is voor deze usecase. Als een RTX 3050 al veel betere performance biedt dan de Quadro T1000 in benchmarks, is dat dan niet een beter alternatief? Of is er iets specifieks aan Quadro-kaarten wat ze beter geschikt maakt voor die software? Weet iemand dat toevallig?

Ik vraag het omdat ik deze laptop op het oog heb: https://tweakers.net/pric...82l5008dmh/specificaties/
Deze laptop heeft op de specs afgaande een snellere CPU en GPU dan de ZBook, meer opslag, een 120Hz-scherm met hogere resolutie en een compactere behuizing voor €1300

[ Voor 12% gewijzigd door herman1003 op 07-08-2021 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 13:10
3D modelleren is grafisch niet zo heel veeleisend.
Op kantoor werken wij met 3D modellen met 10.000 onderdelen in Autodesk Inventor.
Laptop met een igpu heeft daar weinig moeite mee.
Cpu kracht en name single-core prestaties zijn belangrijk.
En als de modellen groter worden kan flink wat ram ook geen kwaad. (Als je dat al tegen gaat komen tijdens de studie)

[ Voor 19% gewijzigd door wappiewappie op 08-08-2021 08:12 ]

Pagina: 1