Ruis op Trust PC speaker (soundbar)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.D.
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-07-2023
Heb net een nieuwe PC speaker aangeshaft, nadat de laatste 2 speakers er 1 steeds uitviel (waren ook 10+ jaar oud). Nou heb ik een Trust Asto soundbar gekocht (bekabeld, geen bluetooth en USB voering dus geen netstroom).

Geluid is prima en ik heb het vooral genomen vanwege de koptelefoon aansluiting aan de voorkant. Nou heb ik veel ruis op zowel de speaker zelf als met mijn Sony koptelefoon (daar is het met name hoorbaar). Duidelijk interference van de computer aangezien het geluid verandert wanneer ik iets aanklik of een programma open. Ik kan ook (nog) geen andere reviews of posts tegenkomen met ditzelfde probleem

Dit was ik al iets gewend met mijn vorige speakers waarin het ver in de achtergrond bijna niet hoorbaar is maar dit is nu enorm storend en blijft hoorbaar ongeacht de volume.

Ik wil er nog niet vanuit gaan dat mijn product defect is en zou graag advies horen over hoe ik de geluidsinstellingen kan aanpassen wat hopelijk het ruis kan verminderen. Normaal lukt dit me zelf goed af maar ik krijg geen verandering in de algemene instellingen via windows configuratie, het apparaat zelf of de algemene geluidsinstellingen.

Wat details van mijn pc setup mocht dit van toepassing zijn:
Acer Nitro modem, i7 en Nvidia Geforce RTX 2060 video kaart
Bekabeld internet, alles via draad, geen wifi of wireless apparaten behalve mobiele telefoon.
Scherm 1 Samsung XL2370
Scherm 2 LG IPS237L
Soundbar Trust Asto productcode 21046

Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.D.
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-07-2023
Product gaat terug, geluidskwaliteit is uberhaupt slechter dan ik gedacht had. Verandering was er wel toen ik de USB kabel via mijn Iphone lader netstroom in ging, geen interference, maar niet praktisch en alsnog slechte geluidskwaliteit als ik mijn koptelefoon via de soundbar plug. Koptelefoon via modem direct pluggen werkte ook niet en niet het doel waar ik naartoe wilde.

Ik zie ook niet hoe ik zo'n topic kan verwijderen dus bij deze dit antwoord en helaas geen oplossing (nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

het is van Trust, en het kost nog geen 25 euro. Wat had je ervan verwacht ;)

Pro tip: spendeer iets meer en neem een ander merk

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Als hij niet zit aangesloten op je pc, ruist hij dan nog? If so, dan is het de soundbar zelf. Voor de rest sluit ik mij aan bij de bovenstaande post om wat meer uit te geven en in ieder geval iets te kopen van een respectabel merk. Logitech ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 06-08-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Tja, Trust, enough said. Iets meer uitgeven en dan wat degelijkers kopen.