[Ervaring] Combineren 1440P met 4K monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 10:25
Dag Tweakers!

Momenteel werk ik zoals half Nederland nog altijd heel veel thuis, en ik wil graag nog naar een extra monitor kijken, (want ik hou van heel veel schermruimte). Dit gaat puur voor kantoorwerk zijn en ik verwacht de komende jaren niet echt veel te gaan gamen.

Huidige set-up:
Macbook Pro + monitor (1440p 144hz)

Ik twijfel tussen het aanschaffen van een extra 1440p of een 4K monitor. De extra refreshrate is aardig, maar niet zo hip als ik verwacht had. Inmiddels zijn standaard 27" 4K 60hz monitoren ook wel aardig betaalbaar aan het worden.

Nu kan ik twee drie dingen doen; de bestaande monitor verkopen en naar 2x een 4K monitor, of een 4K monitor naast de 1440p versie zetten, of dezelfde monitor nog een keer aanschaffen. Aangezien ik totaal niet hou van spullen moeten verkopen (gedoe op marktplaats, bleh :P), en ik de scherpte van 4K op de Macbook wel heel fijn vind, zou ik dat tweede wel willen uitproberen. Een 4K monitor erbij kopen en zien hoe het bevalt.

Zijn er mensen die dit wel eens eerder uitgeprobeerd hebben? Hoe was dat? Is het gevoelsmatig een groot verschil tussen 1440p 144 hz en 4K 60 hz?

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Edit: extra optie toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door Menkoro op 05-08-2021 15:58 ]