Online heb ik gordijnen besteld waarbij ik zelf de afmetingen heb doorgegeven. De afmetingen kloppen helemaal, maar helaas zit er in 1 van de gordijnen (het gaat in totaal om 2 gordijnen: 1 links en 1 rechts van het raam) een lelijke vlek. Inmiddels heb ik 2 keer het gordijn met vlek retour gestuurd, maar telkens kreeg ik het gordijn terug met dezelfde vlek er in...
Nu ben ik er helemaal klaar mee en wil ik mijn bestelling retourneren en het geld terug voor beide gordijnen. De verkoper gaat hier niet mee akkoord. Hij wil de vlek verwijderen en mij een goed gordijn leveren. Ik heb de verkoper reeds tweemaal in de gelegenheid gebracht om dit te doen, maar nu heb ik er geen vertrouwen meer in. Mag de verkoper mijn retour zomaar weigeren?
Als ik kijk naar het herroepingsrecht dan lees ik dat ik simpelweg mijn bestelling kan retourneren en het geld terug krijg. Het gaat hier echter om een op maat gemaakt product, dus dan geld het herroepingsrecht niet. Is er een ander recht waar ik mij op kan beroepen?
Kleine tijdlijn:
- 7 juni: bestelling geplaatst en betaald
- 16 juni: levering bestelling
- 17 juni: gordijn retour gestuurd
- 15 juli: levering bestelling, wederom met vlek
- 19 juli: gordijn opnieuw retour gestuurd
- 5 augustus: levering bestelling, wederom met vlek
Nu ben ik er helemaal klaar mee en wil ik mijn bestelling retourneren en het geld terug voor beide gordijnen. De verkoper gaat hier niet mee akkoord. Hij wil de vlek verwijderen en mij een goed gordijn leveren. Ik heb de verkoper reeds tweemaal in de gelegenheid gebracht om dit te doen, maar nu heb ik er geen vertrouwen meer in. Mag de verkoper mijn retour zomaar weigeren?
Als ik kijk naar het herroepingsrecht dan lees ik dat ik simpelweg mijn bestelling kan retourneren en het geld terug krijg. Het gaat hier echter om een op maat gemaakt product, dus dan geld het herroepingsrecht niet. Is er een ander recht waar ik mij op kan beroepen?
Kleine tijdlijn:
- 7 juni: bestelling geplaatst en betaald
- 16 juni: levering bestelling
- 17 juni: gordijn retour gestuurd
- 15 juli: levering bestelling, wederom met vlek
- 19 juli: gordijn opnieuw retour gestuurd
- 5 augustus: levering bestelling, wederom met vlek