Snelle manier om inhoud van 2 hdd’s vergelijken met elkaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een manier om de inhoud van schijf 1 te vergelijken met schijf 2.

Schijf 1 is een rauwe dump plek van mijn foto’s en video’s (Gelukkig nog wel in maand/jaar gesorteerd)

Schijf 2 is inmiddels zeer netjes gesorteerd en uitgezocht.

Ik wil 100% zeker zijn dat alles wat op schijf 1 staat, ook al op schijf 2 staat.

Ik kan dit allemaal ook wel handmatig doen via explorer maar dat is gewoon zeer tijdrovend. :/

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Beste antwoord (via Zakkenwasser op 08-08-2021 06:45)

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
thomas_n schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:05:
Je kan dupeGuru proberen. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar dat zou wel moeten kunnen wat jij wilt.
Een tijd geleden vrij intensief gebruikt bij een opruimactie. Niet het meest stabielste programma ter wereld (crashte regelmatig), maar het doet precies wat het moet doen.

Afhankelijk van hoe paranoide je bent om data kwijt te raken: er gaat toch nog wel wat tijd in zitten om e.e.a. handmatig uit te zoeken.

De fuzzy search voor foto's is fijn: bijvoorbeeld dezelfde foto die in verschillende resoluties is opgeslagen, iets is bijgesneden, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door TMDC op 05-08-2021 16:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 23:08
Soort van Duplicate File Finder?

Dat als er dupes gevonden wordt je weet dat ze op beide schijven staan en enkelen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
slane147129 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:12:
Soort van Duplicate File Finder?

Dat als er dupes gevonden wordt je weet dat ze op beide schijven staan en enkelen dus niet.
Zoiets precies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

EMP

Krulloos!

Wil je bestandsnamen of inhoud van files controleren? Bestandsnamen is makkelijk te doen door een lijst te maken van beide disks, de paden er af te slopen, sorteren op alfabet en een simpele text compare er op.

Wil je de inhoud ook controleren dan is dat meer werk. fdupes kan dit, maar ik weet niet of het een vereiste is dat het ook op windows kan. Daar zijn vast ook vergelijkbare tools voor te vinden, maar die ken ik niet.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
Je kan dupeGuru proberen. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar dat zou wel moeten kunnen wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gebruik al jaren Clonespy. Zeer tevreden over. De website (http://www.clonespy.com) is al tijden under construction, kan me voortellen dat dat niet uitnodigend werkt, en de user-interface is effe wennen.

Het is in ieder geval gratis en je kan vergelijken op inhoud, niet alleen naam, bestandsgrootte en andere kenmerken. Duplicate File Finder ken ik nog niet, ben wel geïnteresseerd, maar het lijkt alsof ie in de gratis versie niet op inhoud kan controleren. Zou ik beter moeten uitzoeken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXvCX8bGRW5n7a7Hsd1F4TUF5P0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WlHdr4yEu5YaMOAgKwXuMvcX.png?f=user_large

Dit is geen signature...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
thomas_n schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:05:
Een tijd geleden vrij intensief gebruikt bij een opruimactie. Niet het meest stabielste programma ter wereld (crashte regelmatig), maar het doet precies wat het moet doen.

Afhankelijk van hoe paranoide je bent om data kwijt te raken: er gaat toch nog wel wat tijd in zitten om e.e.a. handmatig uit te zoeken.

De fuzzy search voor foto's is fijn: bijvoorbeeld dezelfde foto die in verschillende resoluties is opgeslagen, iets is bijgesneden, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door TMDC op 05-08-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
TMDC schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:37:
[...]

Ik heb het programma gisterenmiddag even gebruikt en het werkt super! Dit gaat mij zoveel tijd besparen.

Pagina: 1