Facebook: bericht aan meerdere groepen tegelijk sturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBADE
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-08-2023
Tja, het staat eigenlijk al in de titel; is dit mogelijk?
Ik heb in een spreadsheet de url's van een heleboel FB-groepen staan, waar ik nu handmatig hetzelfde bericht naar stuur. Maar valt dit te automatiseren op de één of andere manier?

Ik hoor/lees graag.

Groeten,
Peter.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik denk dat er een behoorlijk grote kans is dat Facebook het als spam ziet, als je dit als bericht wilt doen.
Aan de andere kant... het is best mogelijk dat de advertentieinstellingen zomaar toelaten dat je exact die groepen target...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBADE
Wat natuurlijk mogelijk is, is om het bericht op m'n eigen pagina te zetten, en deze dan te delen met groepen. Maar ook dan moet je groep voor groep langs om dit bericht te delen. Of bestaat de mogelijkheid om bij het delen met een groep meerdere groepen te selecteren? Dan ben ik er ook uit. Maar volgens mij kan dat niet, en ben je veroordeeld tot een arbeidsintensief klusje.

Graag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBADE
Jester-NL schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:34:
Ik denk dat er een behoorlijk grote kans is dat Facebook het als spam ziet, als je dit als bericht wilt doen.
Aan de andere kant... het is best mogelijk dat de advertentieinstellingen zomaar toelaten dat je exact die groepen target...
Maar hoe zou je dat dan moeten doen? Dus nog los van of FB het toelaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 10:14
OBADE schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Maar hoe zou je dat dan moeten doen? Dus nog los van of FB het toelaat?
Door te betalen voor advertenties en zo de juiste groepen te targeten, in plaats van ongewenst in een hoop groepen je bericht te droppen.

Misschien dat je met automatisatie door Selenium of iets dergelijke wel iets kan bereiken, maar by default gaat dit niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OBADE
Ik kreeg op een ander forum ook al de suggestie van Fb Graph API, maar dat is me nu nog even te ingewikkeld.
Ik ga toch maar gewoon door op de vertrouwde, tijd-intensieve manier.
Pagina: 1