Ik zou beginnen iets op de zoeken over DLL's, gezien je vragen over DLL's. Het zijn libraries voor (veelal) Windows applicaties. Applicaties zelf eindigen meestal op .exe.
Maar draai je uberhaupt Windows? Als je de setup hebt gedraaid, dan draait MySQL waarschijnlijk al, maar als een service:
Wikipedia: Windows service
Je zult dan moeten verbinden ermee.
DBeaver is op hun download pagina toch heel duidelijk, 32- en 64-bit versies in zowel setup, zip, als zelfs windows store link: wat gaat daar mis mee?
Het is goed dat je interesse hebt in recherchewerk, maar laten we daar dan ook bij zeggen dat een zekere mate van creativiteit/inzicht, en zelf uitzoekwerk nodig is. Ik kan met een gerust hard zeggen dat ze, mocht ik ooit onderzocht worden, weinig SQL in mijn omgeving tegen zullen komen op wat SQLite en een lokale, unsecured PostgreSQL DB na. Misschien dat ze zelf wat inventarisatie willen bouwen, maar voor het snel doorzoeken van bestanden zal ik eerder iets als elastic of mongo aanraden.
Misschien dat het een goed idee is om wat meer terug te gaan naar de basics: heel veel mensen (waaronder ik zelf) hebben je al verteld hoe je er in kan komen, maar het lijkt er op dat zelfs het draaien/starten van software, en wat basics van "hoe werkt Windows" misschien nog wel een stapje is waar je mee zou kunnen beginnen: met wat basis boeken/video's kan je er vast achter komen wat DLL's zijn (zoek de afkorting op, het is best leuke materie!), wat executables zijn, hoe installaties werken, wat 32-bit/64-bit is (ik heb een vermoeden waarom dbeaver niet wil starten bij jou...), en nog heel veel meer. Ik denk dat dat soort basis zaken je helpt om heel veel beter te worden in concepten als rechergewerk.
Natuurlijk is Windows niet het enige wat er op de markt is

-- maar laten we één stap tegelijk nemen, en gelijk de wondere wereld van TCP poorten, listeners, MySQL Services, en het inrichten van SQL Servers en de hele logica achter acid databases wel op de radar zetten, maar nog niet direct binnen lopen

MaartenRo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:28:
[...]
Ja dat is mijn vraag inderdaad. Als je me zou kunnen vertellen hoe ik in die database kom zou dat top zijn. Ik heb MySQL gedownload. De map bevat veel bestanden en ik weet niet op welke ik moet klikken om erin te komen. Na het installatieproces werd het programma niet automatisch gestart.
Als je m'n tip had opgevolgd om in services.msc te kijken, had je waarschijnlijk gezien dat het al wel degelijk draait. Mijn tip op met mysql.exe via de command line te verbinden heb je volgens mij ook nog niet gevolgd, en de tip van @
CH4OS om een GUI tool te gebruiken zeg je vervolgens (zonder "waarom") over dat het niet werkt.
Nogmaals, ga eerst eens terug naar de basics...
[
Voor 16% gewijzigd door
Umbrah op 05-08-2021 15:37
]