matic coins verstuurd naar adres van polygon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12-2021
Wie kan me helpen?
Ik heb via mijn Coinbase app getracht mijn Matic van mijn wallet (ook Coinbase) te sturen.
Hierbij is het naar een adres gegaan wat niet in de Coinbase app zit. Via polygonscan heb ik wel het een en ander gevonden maar ik heb er geen brood van gegeten en ik kom er niet uit wat nu te doen om ze terug te krijgen. Wie kan en wilt mij helpen (tegen een vergoeding bij slagen van terug halen)

Pieter

[ Voor 61% gewijzigd door pietje16 op 05-08-2021 23:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-05 15:59
Waar heb je ze naar toe gestuurd?

Willekeurig adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt het van Coinbase naar Coinbase verstuurd?

Even voor de duidelijkheid, is het op het Polygon-netwerk verstuurd? Of het Ethereum-netwerk?

Het is een heel warrig verhaal.

Waar was de MATIC? Op Coinbase? En waar was het adres waar je het heengestuurd hebt? Coinbase, een andere exchange, je eigen computer of telefoon?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@pietje16 Gelukkig zitten we hier zo in elkaar dat wij elkaar helpen zonder er iets voor terug te krijgen (nou ok, een bedankje of wat waardering is altijd fijn ;) ). Als je vergoedingen gaat aanbieden trek je mogelijk ook verkeerde personen aan, dus laat dat maar weg.

Kan je verder wat meer informatie geven over naar welk adres (en waarom dat adres) je het hebt overgemaakt?

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Bedankt voor de reactie.

Ik had als eerst van mijn Matic van Binance naar wallet (Coinbase) gestuurd.
Maar ik zag het maar niet, toen heb ik na 3 dagen mijn mainnet veranderd naar polygon mainnet.
Toen zag ik ze wel. Alleen toen kon ik ze niet naar mijn portfolio sturen. Dus heb ik in mijn app de Matic wallet aangeklikt, de QR code aangeklikt, dat adres gekopieerd en naar dat adres verstuurd. Maar dat ondersteund Coinbase dus niet. Dat wist ik niet

In polygonscan ben ik gaan zoeken en account aangemaakt. Nu heb ik een profiel en daar in staan nu die 515matic.

Alleen het adres is niet geldig of iets. En kan die QR code of adres niet gebruiken.

Is het klaar nu of is er nog een manier om het alsnog in een wallet te krijgen?

Hoop dat de informatie goed is

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je wil ze dus van Polygonnet naar Mainnet verplaatsen?

Kan je wel gewoon bij je MATIC op het Polygonnet? Dan kan je ze bijv terugsturen naar Binance en dan opnieuw sturen via Mainnet

Maar houd rekening met het ergste:
https://help.coinbase.com.../crypto-education/polygon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Polygonscan herkent wel het adres, en daar had ik een account aangemaakt er na en daar zie je ze dus ook terug. alleen ik heb er totaal geen kaas van gegeten hoe ik nu met dat adres weer alles kan terug sturen. Las wel iets met metamask en web3 en Dapp. Dus ik hoop dat er iemand op een rijtje kan zetten wat een stappenplan kan zijn.
Al vast bedankt allemaal voor de tijd die jullie er insteken 🙏🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 13:23
pietje16 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:29:
Polygonscan herkent wel het adres, en daar had ik een account aangemaakt er na en daar zie je ze dus ook terug. alleen ik heb er totaal geen kaas van gegeten hoe ik nu met dat adres weer alles kan terug sturen. Las wel iets met metamask en web3 en Dapp. Dus ik hoop dat er iemand op een rijtje kan zetten wat een stappenplan kan zijn.
Al vast bedankt allemaal voor de tijd die jullie er insteken 🙏🏻
Als jij je 515 matic ziet op polygonscan dan betekent dat het is doorgekomen naar jouw ingevoerde matic adress via coinbase (via native netwerk). Het zit hun blockchain.

Heb jij nu dan geen toegang tot jouw MATIC adress? Als je via metamask werkt, dan gewoon de seed invoeren van je ETH account op jouw metamask en network polygon toevoegen en je hebt toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een hele domme vraag:
Je hebt wel Polygon-netwerk in de coinbase app geselecteerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Bedankt voor de reactie, vandaag toevallig metamask aangemaakt. Ga het proberen.
Qua netwerk Dat is de vraag, ik heb geen idee. In de wallet app wel. In mijn portfolio zag ik niet echt iets of ik een bepaald netwerk kon aanklikken. Hahaha noob eerste klas hier 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pietje16 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:20:
Bedankt voor de reactie, vandaag toevallig metamask aangemaakt. Ga het proberen.
Qua netwerk Dat is de vraag, ik heb geen idee. In de wallet app wel. In mijn portfolio zag ik niet echt iets of ik een bepaald netwerk kon aanklikken. Hahaha noob eerste klas hier 😅
Afbeeldingslocatie: https://miro.medium.com/max/2400/1*oexFTqe50CEV5hvM2f4tVQ.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
anandus schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:32:
Even een hele domme vraag:
Je hebt wel Polygon-netwerk in de coinbase app geselecteerd? :?
Dat moet vrijwel, want hij kijkt op polygonscan. Daar vind je geen tx van andere chains, dus als het daar is, dan zit het in de blockchain? 8)

Ik denk eigenlijk als we je echt willen helpen, misschien moet je jouw TX sharen. Je bent toch anoniem hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hexxagon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:38:
[...]

Dat moet vrijwel, want hij kijkt op polygonscan. Daar vind je geen tx van andere chains, dus als het daar is, dan zit het in de blockchain? 8)
Polygonscan is toch een website?

Ik bedoel in de Coinbase-app. Misschien dat-ie het niet ziet omdat-ie niet op het Polygon-netwerk in Coinbase kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
anandus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:52:
[...]
Polygonscan is toch een website?

Ik bedoel in de Coinbase-app. Misschien dat-ie het niet ziet omdat-ie niet op het Polygon-netwerk in Coinbase kijkt.
Nee zo werkt het niet haha.. als hij via coinbase verstuurd via MATIC netwerk, dan met een explorer zoals polyscan kan je die tx bekijken.

Zit hij er in? Dan is het verstuurd via poly netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hexxagon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Nee zo werkt het niet haha.. als hij via coinbase verstuurd via MATIC netwerk, dan met een explorer zoals polyscan kan je die tx bekijken.

Zit hij er in? Dan is het verstuurd via poly netwerk
Ja, ik weet ook niet wat-ie gedaan heeft hoor, hij is niet heel duidelijk over waar het naartoe gegaan is, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
anandus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Ja, ik weet ook niet wat-ie gedaan heeft hoor, hij is niet heel duidelijk over waar het naartoe gegaan is, etc
Klopt, de meeste mensen online sharen gwn public adress + TX. Anders wordt het wel heel lastig, maar dat is aan hem te bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
0x71e1a149fee4e142d8471126f943e2728d97705410bd463c6dbf801076027a54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Hoop dat jullie er wijzer van worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
pietje16 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:09:
0x71e1a149fee4e142d8471126f943e2728d97705410bd463c6dbf801076027a54
Heb je toegang tot deze?

https://polygonscan.com/a...1ccb7fc6c7806dcb6b8c13a73

Waarom kom jij je account niet in? -> 0x6066fa11bd347981ccb7fc6c7806dcb6b8c13a73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
In mijn polygonscan account staan ze wel, gelukkig. En in mijn Coinbase staat het zelfde adres ook wat er aan gelinkt is. Dus dat klopt allemaal. Alleen ik heb verder geen toegang tot verzenden of iets. Geen idee hoe ik dat moet doen vanuit deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pietje16 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:56:
In mijn polygonscan account staan ze wel, gelukkig. En in mijn Coinbase staat het zelfde adres ook wat er aan gelinkt is. Dus dat klopt allemaal. Alleen ik heb verder geen toegang tot verzenden of iets. Geen idee hoe ik dat moet doen vanuit deze situatie.
Maar kan je het account in van het adres waar je het naartoe gestuurd hebt?
Wat voor account is het? Je eigen (metamask) wallet? Een exchange? Iets anders?

Van wat ik begrijp heb je het vanaf Coinbase verstuurd. Klopt dat?
En waar heb je het naartoe verstuurd? Hoe kwam je aan dat adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Vanaf het begin:

Matic van Binance naar Coinbase wallet verstuurd
Toen polygon netwerk aangeklikt
In Coinbase app (portfolio) wallet Matic aangeklikt en op receive polygon (het adres) gekopieerd en toen in mijn wallet mijn Matic naar dat adres verstuurd.

Toen kwam het niet aan, ik zoeken en kwam op polyconscan en daar heb ik toen een account gemaakt en daar staat dus dat er Total balance Matic 515.

En ik keek vandaag in mijn Coinbase portfolio via de pc en daar zag ik dus dat mijn Matic adres dus dat adres is waar ik het heen gestuurd heb. Maar blijkbaar ondersteund coinbase het niet en staat het dus nu ergens waar ik verder niks mee kan.

En via metamask ben ik nog niet echt opgeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb je op de PC gekeken of op de app?
Zonder CoinBase Wallet extension kan je het niet op PC zien. Op de app kan je het wel zien.

Als ik het goed begrijp:
https://blog.coinbase.com...nbase-wallet-ae6cd2727a58

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 10-08-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Yes, heb in mijn wallet app mijn mainnet op polygon gezet. Anders kreeg ik mijn Matic niet te zien. En toen in mijn Coinbase app (portfolio) de wallet van Matic aangeklikt en dat adres is de ontvanger van de coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
Foutief bericht

[ Voor 104% gewijzigd door anandus op 10-08-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Na flink wat mailtjes sturen, dit is nu hun antwoord vanuit coinbase.

Thank you for your response.

I understand that it is important for you to have this issue resolved. Let me check that for you.

According to our records, it appears this transaction was performed using Polygon (MATIC) main-network.

Coinbase Wallet currently does not support this network, and we do not have access to these funds. Our best recommendation would be to import your wallet using the recovery phrase to a trusted private wallet provider that supports this network to retrieve these funds.

Iemand hier ervaring mee? En welke wallet zal ik gaan gebruiken om het over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gewoon Metamask?

[ Voor 158% gewijzigd door anandus op 11-08-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Ja, ga wel even kijken hoe dat moet. Hoop dat het werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 16:47
Als je de recovery phrase van je adres hebt, kan je de wallet importeren in Metamask. Hierna moet je nog wel het Polygon netwerk toevoegen aan Metamask en hiernaar overschakelen om je coins ook daadwerkelijk te zien en te versturen.

https://docs.matic.networ...nfig-polygon-on-metamask/ geeft aan hoe je het polygon netwerk aan Metamask kunt toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje16
Super, bedankt 🙏🏻 ik ga er mee aan de slag vandaag of morgen. Hopelijk gaat het werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hexxagon
Ik zei dat in begin ook dat je gewoon je ETH account moet recoveren en dan matic network toevoegen aan je local network in je MM.

Misschien wel handig om meer over te lezen voordat je trades op diverse netwerken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje16
Ja, ik dacht dat het een normale transfer was naar mijn portfolio. Helaas niet zo makkelijk gegaan als ik dacht. Maar de rest van mijn Binance is wel gelukt overigens 😅

Het zal nog lastig zat worden voor me om dit allemaal te doen. Maar ik laat het weten als het gelukt is 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo Heemskerk
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-09-2021
Goededag ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb gister matic verstuurd vanaf mijn binance account naar mijn bitvavo account dit heb ik gedaan op het matic network, maar ik kwam er net achter aangezien ik het nog steeds niet heb ontvangen dat ik het via het eth network moest doen dit is dus fout gegaan. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate79
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
Is hier nog een oplossing uitgekomen? Ik heb min of meer hetzelfde probleem. Heb Matic verstuurd vanuit binance naar bitvavo maar per ongeluk via polygon verstuurd ipv eth terwijl bitvavo dus geen polygon ondersteund. Ben benieuwd of er een oplossing voor is want zoals het er nu naar uitziet denk ik dat het weg is. Ik zie de transactie we in de polygonscan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:24

OmeJoyo

This is me

Hugo Heemskerk schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:02:
Goededag ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb gister matic verstuurd vanaf mijn binance account naar mijn bitvavo account dit heb ik gedaan op het matic network, maar ik kwam er net achter aangezien ik het nog steeds niet heb ontvangen dat ik het via het eth network moest doen dit is dus fout gegaan. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Groetjes Hugo
Even een eigen topic aanmaken, want anders wordt het een warboel.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Nog steeds geen oplossing. Coinbase zegt dat ze er aan gaan werken zodra ik aan de beurt ben. Maar ik denk dat het nooit gaat gebeuren als je al
Die horror verhalen leest over Coinbase. En ze reageren ook niet meer. Maar ja, afwachten en intussen rond vragen en maar blijven zoeken naar een oplossing. Ik ben van mening dat het moet lukken alleen moet je er verstand van hebben. Mocht jij een doorbraak hebben hoor ik het graag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 16:11
Maar er is toch een oplossing aangedragen @pietje16 ? Heb je dat al geprobeerd?

• pietje16
Probleem is dat ik daar geen kaas van heb gegeten en ik heb aan 100 mensen gevraagd en of zij iemand kennen om het voor mij te doen. Maar helaas, heb nu weer info gekregen van Coinbase. Na me vakantie ga ik er mee aan de slag. Zal me goed moeten inlezen hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje16
Weet niet of iedereen dit nog gaat zien of lezen.
ben wat geholpen laatst en daar kwam ik wel achter dat het er klote uitziet. Maar ik wil toch nog een poging wagen. Het adres waar toen de coins heen zijn verstuurd staat in mijn Coinbase onder de adressen die ik heb. Ik had het adres in trustwallet gezet en daar zag ik dus mijn 515matic. Alleen kan ik er niks mee. Hoe kan ik dat adres toe-eigenen?
Als iemand een screenshot wilt zien dat het adres in mijn Coinbase staat hoor ik het wel.
Pagina: 1