Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-05 17:01
Mijn vraag

Om Windows 11 op een AMD 7 2700 te kunnen gebruiken zou ik graag mijn B350M moederbord willen uitbreden met een TPM2.0 chip. Daar is een header voor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11, Ryzen 7 2700 en GTX graphics.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het internet heb ik diverse headermodules gevonden, maar niet met de expliciete melding dat ze met mijn MSI board werken.

Iemand een idee/oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:47
wsn1979 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:44:
Mijn vraag

Om Windows 11 op een AMD 7 2700 te kunnen gebruiken zou ik graag mijn B350M moederbord willen uitbreden met een TPM2.0 chip. Daar is een header voor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11, Ryzen 7 2700 en GTX graphics.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het internet heb ik diverse headermodules gevonden, maar niet met de expliciete melding dat ze met mijn MSI board werken.

Iemand een idee/oplossing?
Heb je al eens in het BIOS zelf gekeken? AMD CPU fTPM is deze optie.

Volgens de manual staat deze setting onder trusted computing bij security. Je zou hier voor "AMD CPU fTPM" kunnen kiezen om de TPM in de CPU zelf te gebruiken.

Achteraf kun je met tpm.msc (win + R) kijken welke versie dat is.

Hier het Tweakers linkje naar een how-to:
reviews: Maak je pc klaar voor Windows 11 - Zo check je of jouw pc al geschik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:38
Als je perse de Discrete TPM (dTPM) kant op wil gaan: ik zou moeten gokken welke module het is van deze https://www.msi.com/Motherboard/TPM-20-Module , dan zou ik de LPC versie proberen die matched met de aansluitingen in de handleiding van de Mortar, de MS-4136 dus. Maar goed, B350 chipset staat daar niet bij.

Heel erg onzeker dit en informatie op de website van MSI schiet behoorlijk tekort. Stuur ze anders even een mailtje of dat gaat werken.

TPM's zijn op dit moment nagenoeg niet verkrijgbaar voor heel veel merken, fTPM is dan handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik zou je CPU embedded TPM gebruiken.
Maar TPM modules zijn er in 14 pins of 20 pins.
Verder zou (in theorie) iedere module op ieder moederbord moeten passen.
Oftewel: voor een MSI mobo heb je niet per se een MSI TPM nodig.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD