Hdmi switch 2.1 1 in 2 out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 16:28
Hallo,

Ik ben opzoek naar een hdmi 2.1 switch die vanuit 1 ingang naar met keuze voor welke uitgang gebruikt kan worden. Mijn requirement is dat hij 4k 120hz kan doorsturen.

Mijn use case.
gaming pc hdmi input
* hdmi output aan 4k monitor vandaar dus ook de 120hz 4k requirement want dat wil ik niet zomaar opgeven.
* hdmi output aan hdmi dummy

Er zijn momenten dat ik de spellen wil streamen naar mijn laptop. Gezien ik het scherm niet continue aan wil hebben dan is headless met de dummy hdmi de uitkomst

Uiteraard heb ik zelf gezocht maar helaas alleen een paar varianten gevonden die maar tot 4k 60hz gaan.

Het zoeken naar multiple hdmi output of bi directional wat soms wordt gebruikt maakt het zoeken niet makkelijker op. Resultaat is dat vaak een splitter wordt aangeboden en dat is niet waar ik naar opzoek ben.

Wellicht dat dit nog niet bestaat maar mocht iemand toevallig iets gevonden hebben hoor ik het graag. Of een ander idee hebben hoe ik dit zou kunnen doen?

Groeten
Tuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:51
Die bestaan niet
en je 4k monitor kan dan misschien wel 120hz ondersteunen maar de source is ook niet 120hz
dus je hebt er niets aan om daar honderden euros uit te gaan geven mocht het ergens op de markt komen

je kan zoiets proberen

https://www.amazon.com/dp/B08PKJZ7QB

misschien geeft je dat een goed gevoel

[ Voor 20% gewijzigd door boyette op 05-08-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
Bedankt voor de reactie. Deze heb ik ook gezien echter is dat 2 in - 1 out. Als het niet bestaat dan houd het sowieso op helaas.

Enige alternative optie die ik nog bedacht is die hdmi dummy in 2de hdmi poort van de videokaart te doen echter wordt dat niet de meest gebruiksvriendelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:32
Je zoekt een hdmi-matrix. Voor 4K@120 kon ik zo gauw de AC-MX-42X vinden, maar de prijs gaat je niet gelukkig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
Bedankt, ik zal zelf hier ook nog even iets langer naar zoeken maar voor die prijs gaat het zijn doel een beetje voorbij voor af en toe naar een andere device te kunnen streamen. €100+ is het mij niet waard om aan uit te gegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:51
Tuut schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:18:
Bedankt, ik zal zelf hier ook nog even iets langer naar zoeken maar voor die prijs gaat het zijn doel een beetje voorbij voor af en toe naar een andere device te kunnen streamen. €100+ is het mij niet waard om aan uit te gegeven
100 euro +

ga er maar vanuit dat het zeker 300+ wordt en ik denk nog meer als je dat nu moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahoud
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:19
hcQd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:05:
Je zoekt een hdmi-matrix. Voor 4K@120 kon ik zo gauw de AC-MX-42X vinden, maar de prijs gaat je niet gelukkig maken.
Couldn't resist...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3D8qX3cnQRAfWVyhdNUq96X-gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhlCHOZ37mMXGKTYFLPdsrzp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Z35AEmi0n0HayAjwxE-dReWrHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeJ5W4G4YD9nlpxmRY5zkoCd.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1