Hi allemaal,
Mijn vriendin is op zoek naar een PC, waarbij het gewenste gebruik ligt op games als Sims, maar zij wilt ook gaan spelen met videobewerking. Voornamelijk wilt ze een systeem waarmee ze prima toekan, maar het hoeft niet top of the line te zijn. daarbij is het budget helaas beperkt, dus zullen er keuzes gemaakt moeten worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget is plm 1000E. waarbij de assemblage door mij gedaan kan worden.
ook is er vanuit een kennis een kast beschikbaar, geen idee welke het precies is, maar een Fractal design Define, en dan volgens mij de 5 serie. het is in elk geval een ATX kast.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een muis, toetsenbord, en oude monitor.
de monitor is in geen geval "Goed" te noemen, maar hij kan in elk geval in eerste instantie wel door. mocht het echt problemen geven kan ik altijd mijn 2e monitor (het chatscherm
) inwisselen voor dat schermpje. soms moet je offers maken he
een Windows licentie ligt er ook nog wel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ze had zelf bij Alternate een prebuilt gezien (800E, Asus rog STRIX GL10DH-NL016T), op basis daarvan dacht ik dat er wel voor hetzelfde of iets meer een beter systeem te bouwen is, maar ik ben niet helemaal thuis in wat momenteel "best value for money" is, dus vandaar dat ik jullie vraag: Shoot!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope, Prijs/prestatie is het belangrijkste!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een beetje stille PC, met het liefst een acceptabel verbruik. maar ik denk dat eenieder dat wilt.
Ga je overklokken?
nope, tenzij het een aan te raden betere instelling betreft (heel simpel en stabiel zeg maar)
Wat verwacht je van ons?[i]
suggesties of verbeterpunten zijn van harte welkom, zeg je nou: dit is helemaal top, niks maar aan doen, mag dat natuurlijk ook :-)
Alvast bedankt!
Robbert
Mijn vriendin is op zoek naar een PC, waarbij het gewenste gebruik ligt op games als Sims, maar zij wilt ook gaan spelen met videobewerking. Voornamelijk wilt ze een systeem waarmee ze prima toekan, maar het hoeft niet top of the line te zijn. daarbij is het budget helaas beperkt, dus zullen er keuzes gemaakt moeten worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget is plm 1000E. waarbij de assemblage door mij gedaan kan worden.
ook is er vanuit een kennis een kast beschikbaar, geen idee welke het precies is, maar een Fractal design Define, en dan volgens mij de 5 serie. het is in elk geval een ATX kast.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een muis, toetsenbord, en oude monitor.
de monitor is in geen geval "Goed" te noemen, maar hij kan in elk geval in eerste instantie wel door. mocht het echt problemen geven kan ik altijd mijn 2e monitor (het chatscherm
een Windows licentie ligt er ook nog wel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ze had zelf bij Alternate een prebuilt gezien (800E, Asus rog STRIX GL10DH-NL016T), op basis daarvan dacht ik dat er wel voor hetzelfde of iets meer een beter systeem te bouwen is, maar ik ben niet helemaal thuis in wat momenteel "best value for money" is, dus vandaar dat ik jullie vraag: Shoot!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 275,05 | € 275,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 VENTUS GP OC | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 | € 24,45 | € 24,45 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV1 1TB | € 91,85 | € 91,85 |
| Totaal | € 1.103,24 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope, Prijs/prestatie is het belangrijkste!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een beetje stille PC, met het liefst een acceptabel verbruik. maar ik denk dat eenieder dat wilt.
Ga je overklokken?
nope, tenzij het een aan te raden betere instelling betreft (heel simpel en stabiel zeg maar)
Wat verwacht je van ons?[i]
suggesties of verbeterpunten zijn van harte welkom, zeg je nou: dit is helemaal top, niks maar aan doen, mag dat natuurlijk ook :-)
Alvast bedankt!
Robbert