Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Als er telkens dingen met afliate-links verschijnen gaan mensen twijfelen of het geschreven wordt omdat ze er aan verdienen of dat het echt gemeend is en of er invloed van buitenaf is geweest. Dat moeten we niet willen met het nieuws.
Wel heeft T.net regelmatig acties met kortingen etc. Dat staat los van de nieuwsredactie. Die zijn ook duidelijk als zodanig herkenbaar. Daar horen zulke dingen beter. Dus wie weet dat daar tzt nog iets verschijnt!
[ Voor 103% gewijzigd door CyberMania op 05-08-2021 09:17 ]
Het is gebruikelijk op Tweakers om onder aan het artikel naar het besproken product in PriceWatch te verwijzen. Voor meer gedetailleerde specificaties, reviews van andere gebruikers en uiteraard waar je het product kunt kopen voor welke prijs.
Al die links in PriceWatch naar de leveranciers zijn gewoon affiliate links (pay-per-lead als ik het goed heb).
Zo gek zou het toch niet zijn om voor internet en telefoon abonnementen ook zo'n link onder aan het artikel te hebben. Direct naar de aanbieder (Delta in dit geval), of indirect via PriceWatch.
Nu staat er niet eens een link naar de homepage van Delta in het artikel, dus moet ik via Google zoeken naar de URL van het bedrijf. Links in het artikel leiden nu naar ander Tweakers nieuws met links naar de holding (die 4 merken omvat) en niet de homepage. Ook is er geen link naar de bron van deze informatie.
Wel een advertentie er onder van een bedrijf dat denkt dat het slim is dat als je kiest voor goede hardware om je werk snel en efficiënt te doen, dat je dan minder budget krijgt voor educatie. Wat weer tot inefficiëntie kan leiden.
[ Voor 17% gewijzigd door djwice op 05-08-2021 09:47 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Je krijgt ook mensen die een nieuws submit doen, welke niet gepubliceerd wordt en dan gaan roepen: zeker omdat het negatief nieuws was over een van jullie afliate-partners omdat het anders misgelopen clicks kost.
[ Voor 33% gewijzigd door CyberMania op 05-08-2021 09:37 ]
Ik wil ze niet in het artikel. Gewoon er onder zoals met fysieke producten. In een standaard formaat zodat het geen schreeuwerige promotie kan worden.CyberMania schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:34:
Ik wil geen afliate-links in nieuwsitems, ook niet voor internet- en telefoonabonnementen. Stel dat ze meer verdienen aan T-mobile dan aan Tele2. Je wil de schijn vermijden dat ze meer nieuws over T-Mobile schrijven omdat ze daaraan meer kunnen verdienen dan aan Tele2.
Iets als:
Besproken producten
- Delta 1 GB internet
- Delta 8 GB internet
In een los kader onder het artikel, zodat het artikel en de opmaak er van niet worden beïnvloed. Gewoon op een neutrale manier opgemaakt, voor elke partij het zelfde.
Wellicht ook een 2e kopje
Besproken merken
• Delta
• PON
Met een link naar de PriceWatch pagina van het bedrijf, waarop dan meer informatie over het bedrijf staat, de Tweakers gebruikers rank en een link naar de homepage.
[ Voor 22% gewijzigd door djwice op 05-08-2021 09:41 ]
Maar in dit specifieke geval zie ik geen link naar een bron en ook geen link naar Delta zelf. Wellicht zou het niet verkeerd zijn om ergens een link naar de website van Delta te plaatsen. @Olaf ?
Ik kreeg het persbericht gisteravond van Delta via de mail, vandaar. Normaal gesproken linken we altijd (nou ja, dat is het streven, voor zover mogelijk) naar de meest originele bron maar bij embargoberichten moet je soms wachten op de link, zoals in dit geval. Toegevoegd: https://www.delta.nl/nieu...g-wordt-nieuwe-standaard/vanaalten schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:00:
Nee, affiliate-links (links met tracking-mogelijkheden of kortingssystemen) moeten we gewoon niet in de buurt van het artikel krijgen, om redenen die al eerder genoemd waren: onafhankelijkheid van de redactie.
Maar in dit specifieke geval zie ik geen link naar een bron en ook geen link naar Delta zelf. Wellicht zou het niet verkeerd zijn om ergens een link naar de website van Delta te plaatsen. @Olaf ?
PON is geen merk, maar een techniek op het glasvezel netwerk.djwice schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:37:
Wellicht ook een 2e kopje
Besproken merken
• Delta
• PON