6K Videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heb een pc met een i7 6700k processor en een gtx 1060 6Gb videokaart. Nu wil ik in DaVinci Resolve wat vloeiender 4k/6k content afspelen en wat sneller video laten renderen. (incl Fusion content)

Nu is mijn vraag: Ga ik er echt op vooruit door up te graden naar een Rocket Lake i7 processor of haalt dat niet veel uit als ik m'n videokaart niet ook upgrade?

Beste antwoord (via Jxx op 07-08-2021 03:17)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je videokaart zou ik eerder upgraden. DaVinci Resolve ondersteunde GPU acceleration, en een 6700k is gewoon nog zeer netjes. Een 1060 daarentegen is altijd maar low-medium-end geweest.

Als je het kan betalen zou ik een 2070 super of een 2080 (Ti) zoeken, die zijn tweedehands ook in deze tijd nog redelijk betaalbaar.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je videokaart zou ik eerder upgraden. DaVinci Resolve ondersteunde GPU acceleration, en een 6700k is gewoon nog zeer netjes. Een 1060 daarentegen is altijd maar low-medium-end geweest.

Als je het kan betalen zou ik een 2070 super of een 2080 (Ti) zoeken, die zijn tweedehands ook in deze tijd nog redelijk betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:18
Alleen de GPU vervangen als je de betaalde DaVinci Resolve Studio hebt.

“The free version of DaVinci Resolve doesn't support GPU for rendering. Instead, the CPU does the rendering (encoding). The paid version, also known as DaVinci Resolve Studio, can use GPU for rendering which dramatically speeds up the encoding process”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Niet online
Oon schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 04:13:

Zocht toentertijd een kaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding en de 1060 had toen voor de prijs veel cuda cores.

Jammer dat grafische kaarten nu zo schaars zijn, maar anders 2de hands even kijken zoals je al zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jxx
  • Niet online
Djarune schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:50:
Alleen de GPU vervangen als je de betaalde DaVinci Resolve Studio hebt.

“The free version of DaVinci Resolve doesn't support GPU for rendering. Instead, the CPU does the rendering (encoding). The paid version, also known as DaVinci Resolve Studio, can use GPU for rendering which dramatically speeds up the encoding process”
Heb de Studio versie, samen met de Speed Editor gekocht